Integracja z platformą IAI Shop

System SALESmanago posiada integrację z platformą IAI Shop. Oznacza to, że w prosty sposób można zintegrować osadzony na tej platformie sklep z systemem SALESmanago.


Instrukcja zawiera informacje na temat:
1. Przekazywania danych
2. Przebiegu integracji
3. Zakresu integracji
4. Wklejania dodatkowych kodów


PRZEKAZYWANE DANE:

  • adres e-mail,
  • nazwa firmy (jeśli została wprowadzona),
  • imię i nazwisko,
  • data urodzenia,
  • numer telefonu,
  • adres bilingowy,
  • ulica,
  • kod pocztowy,
  • miasto,
  • kraj,
  • data złożenia zamówienia,
  • zakupione towary,
  • opcjonalne miejsce złożenia zamówienia (w przypadku np. odbioru w placówce),
  • wartość zamówienia,
  • zdarzenie wykonane w sklepie (np. włożenie towaru do koszyka, przeglądanie karty towaru, czy zakup),
  • odpowiednie tagi.

WAŻNE: Powyższy zakres prezentuje możliwości przekazywanych danych.

GENEROWANIE PLIKÓW XML W IAI SHOP >> 


PRZEBIEG INTEGRACJI

W kodzie strony należy umieścić kod monitorujący pobrany z systemu SALESmanago. Następie należy poprawnie skonfigurować ustawienia w systemie IAI Shop znajdujące się w MARKETING -> SALESmanago. Niezbędne dane, które należy podać podczas integracji znajdują się SALESmanago USTAWIENIA -> INTEGRACJA -> zakładka DOSTĘP PRZEZ API.

iai_shop_2

W systemie IAI-Shop:

[1] Aktywuj statystyki SALESmanago – należy wybrać opcję „TAK”

[2] Podaj SALESmanago ID  należy podać ID Klienta z SALESmanago.

[3] API Secret – należy podać API Secret z SALESmanago.

[4] E-mail  należy podać adres e-mail, który podajemy podczas logowania się do systemu SALESmanago.

[5] Endpoint – należy podać endpoint z SALESmanago.

[6] Parametr zabezpieczający dla Opt-out callback URL – wpisz dowolny ciąg znaków (maksymalnie do 16 znaków).

[7] Opt-in callback URL do wykorzystania w panelu SALESmanago – link zostanie wygenerowany automatycznie w tym miejscu dopiero po tym, jak użytkownik kliknie przycisk Zapisz. Wygenerowany link należy wstawić w Ustawieniach na platformie SALESmanago w miejscu Opt-in callback URL.

[8] Opt-out callback URL do wykorzystania w panelu SALESmanago – link zostanie wygenerowany automatycznie w tym miejscu dopiero po tym, jak użytkownik kliknie przycisk Zapisz. Wygenerowany link należy wstawić w Ustawieniach na platformie SALESmanago w miejscu Opt-out callback URL (USTAWIENIA => INNE => APLIKACJA) :

[9] Przekazuj do SALESmanago dane kontaktowe – do wyboru:

a) tylko użytkowników, którzy wyrazili na to zgodę – przy wyborze tej opcji należy zadbać o odpowiednią konfigurację w dziale MODERACJA -> Zarządzanie zachowaniem sklepu -> Składanie zamówień -> Treść zgody na udostępnianie informacji o zamówieniu serwisom współpracującym ze sklepem.

b) wszystkich zainteresowanych użytkowników i subskrybentów newslettera bez konta w sklepie – przy wyborze tej opcji do systemu SALESmanago zostanie przesłana pełna baza klientów z kontaktami. Dodatkowo będzie możliwość przekazania informacji, o każdym nowym subskrybencie newslettera bez konta, który zapisze się do otrzymywania mailingu. Jednakże w przeciwieństwie do użytkowników z istniejącymi kontami, których przekazanie do SALESmanago następuje automatycznie, kontakty zapisane do subskrypcji bez kont należy wyeksportować z panelu i zaimportować do SALESmanago. Nowi subskrybenci newslettera będą przekażywanie na bieżąco.

WAŻNE: Po uruchomieniu modułu integracji z SALESmanago rozpocznie się wysyłka wszystkich kont klientów w sklepie. Aby nie obciążać serwera sklepu i nie spowodować spowolnienia działania strony, automatyczny eksport kont do SALESmanago będzie rozłożony w czasie i może odbywać się od kilku do kilkunastu godzin (w zależności od rozmiaru bazy klientów).


ZAKRES INTEGRACJI

  • Przekazywanie informacji o użytkownikach, którzy posiadają konto. Kontakty te będą przekazywane z tagiem: rejestracja.
  • Przekazywanie informacji o subskrybentach, którzy nie posiadają konta. Kontakty te będą przekazywane z tagiem: newsletter.
  • Po złożeniu zamówienia będą wysyłane tagi zawierające nazwy poszczególnych kategorii, do których przypisany jest klient. Tagi te będą generowane w taki sposób, że produkty znajdujące się w KATEGORIA / PODKATEGORIA / PODPODKATEGORIA to zostaną wysłane trzy tagi, a nazwa ich będzie generowana na podstawie nazw kolejno: „Kategoria”, „Podkategoria” oraz „Podpodkategoria”.
  • Do SALESmanago będą przekazywane wszystkie konta w sklepie.
  • Do SALESmanago będą przekazywani subskrybenci newslettera.

WKLEJANIE DODATKOWYCH KODÓW

Z zakładki Moderacja, wybierz opcję Dodatki HTML i JavaScript.

Następnie wybierz opcję [ + ] Dodaj kampanię.

[1] Nazwa panelu – wpisz nazwę kampanii, pod którą będzie się wyświetlać w panelu.

[2] Aktywna – wybierz opcję TAK, by aktywować kampanię.

[3] Strony – wybierz domenę.

Następnie z listy kampanii wybierz tę, którą utworzyłeś i przejdź do edycji.

Następnym krokiem jest dodanie nowego dodatku.

W edycji nowego dodatku należy wypełnić ustawienia, jak w ilustracji powyżej.

Umieść kod monitorujący oraz formularz powiadomienia Web Push.

Wprowadź ostatnie ustawienia dotyczące wyświetlania i grupy odbiorców, a następnie kliknij Dodaj, tym samym zakańczając proces dodawania kodu.