System SALESmanago pozwala na prowadzenie dokładnej analizy źródła wejść kontaktu na stronę poprzez linki opatrzone parametrem UTM. Aby dopasować parametr UTM do linku, który np. chcemy użyć w kampanii reklamowej, czy w wysyłce newsletter’a musimy skorzystać z narzędzia do tworzenia adresów URL.
Dla tworzonego URL można przypisać kilka parametrów, jednakże w systemie SALESmanago można analizować takie parametry jak:
- źródło kampanii – zmienna utm_source pozwala określić wyszukiwarkę, nazwę newslettera lub inne źródło.
- medium kampanii – zmienna utm_medium pozwala określić medium, takie jak np. e-mail, baner lub koszt kliknięcia.
- nazwa kampanii – zmienna utm_campaign służy do analizy słów kluczowych, pozwala na zidentyfikowanie określonej promocji produktu lub kampanii strategicznej.
Przykład linku z parametrami UTM:
www.salesmanago.pl/?utm_source=email_spersonalizowany&utm_medium=newsletter&utm_campaign=promocja_strony
Aby podejrzeć statystyki związane z analizą linków utm należy przejść do zakładki RAPORTY-> ANALIZA UTM.
W pierwszym panelu mamy podgląd do statystyk dla wszystkich kontaktów, które kliknęły w dany link. Natomiast w drugiej sekcji wyróżnione są statystyki tylko dla kontaktów zidentyfikowanych.
Linki możemy sortować ze względu na:
- źródło,
- źródło/medium,
- medium,
- źródło/kampania,
- medium/kampania.
W kolumnie WSZYSTKIE zaprezentowana jest liczba kontaktów, które kliknęły w dany link.
Analiza UTM może być przydatna, gdy np. chcemy sprawdzić ile kontaktów weszło na naszą stronę poprzez kliknięcie w podlinkowany baner, znajdujący się np. u partnera na stronie.