Zaawansowane praktyki tworzenia i wysyłania wiadomości e-mail

Chcesz rozpocząć wysyłkę swoich masowych maili, ale nie masz pojęcia, jak powinny wyglądać, aby przykuć uwagę odbiorcy? Dowiedz się, jak stworzyć atrakcyjną wiadomość, zarówno pod względem wizualnym, jak i merytorycznym oraz co zrobić, by wykorzystać siłę personalizacji w kampaniach. 


Spis treści:

  1. Zarówno wygląd jak i charakter komunikatu mają znaczenie
  2. Siła personalizacji

1. Zarówno wygląd jak i charakter komunikatu mają znaczenie

Jak myślisz, na co w pierwszej kolejności zwróci uwagę odbiorca otrzymujący wiadomość e-mail? Pomijając tych, którzy zdecydują się otworzyć ją od razu, pierwszym, na co zwrócą uwagę twoi subskrybenci, będą następujące pola:

  • nazwa nadawcy,
  • linia tematu,
  • preheader.

Biorąc pod uwagę, że temat powinien przykuwać uwagę najbardziej, powinieneś zastanowić się, jak uczynić go wystarczająco atrakcyjnym, aby uzyskać zamierzoną reakcję. 

  • traktuj go jako najważniejszy element kampanii,
  • daj sobie czas na testy A/B i wykorzystaj uzyskane dane,
  • użyj swojej wyobraźni przy jego tworzeniu,
  • spersonalizuj go!

Dodatkowo pamiętaj o snippetach tekstowych. Wielu dostawców skrzynek pocztowych umożliwia podgląd części treści maila (zazwyczaj jest to około 100 znaków), więc nie zmarnuj tego miejsca. 

Jeśli czujesz, że tematem przyciągnąłeś uwagę odbiorcy, teraz czas na treść wiadomości.

Zobacz jak działa E-mail Subject AI Grader >>

  • Layout e-maila – jest taka rzecz, o której wielu marketerów często zapomina – layout e-maila. Jego ogólny wygląd, rozmiar, czcionka, której użyjesz, kolory itd. odgrywają ogromną rolę w dostarczalności. Aby twój e-mail wyglądał dobrze, powinien być wyrównany do pionu, a jego idealna szerokość powinna mieścić się w przedziale od 500 do 650 pikseli. Powinieneś również ograniczyć sekcje wiadomości do maksymalnie pięciu, aby zapewnić najlepsze wrażenia wizualne.
  • Wrażenia wizualne – wizualizacje zawsze mają nieco lepszy odbiór niż tekst. Postaraj się zrównoważyć treść swojej wiadomości, wstawiając kilka grafik. Unikaj rozciągania lub ściskania zdjęć i utrzymuj je w jak najwyższej jakości.
  • Alternatywa do grafiki – pamiętaj, że nie każdy będzie widział grafiki, które wstawisz do wiadomości. Niektóre skrzynki pocztowe blokują tę opcję i jeśli odbiorca celowo nie odkliknie ukrycia obrazków, nie będą one widoczne. Użyj tekstu alternatywnego, który będzie opisywał obrazki zastępując je, ale pamiętaj, aby opisy były różnorodne.
  • Treść – jest to z pewnością najbardziej informacyjna część twojego e-maila. Używaj krótkich, jasnych zdań i akapitów oraz zachowaj ich widoczną separację. Używaj punktorów, aby zaznaczyć te frazy, które powinny wybijać się ponad inne. 
  • CTA – Call to Action jest kolejnym wartym uwagi aspektem twojej wiadomości. Powinno być ono umieszczone przy końcu maila i mieć kształt przycisku. To ostatnia szansa, aby przekonać odbiorcę do odwiedzenia twojej strony. 
  • Stopka – wprawdzie ostatnia, ale wcale nie mniej ważna niż powyższe. Upewnij się, że umieściłeś tam wszystkie istotne dane kontaktowe, a także linki do mediów społecznościowych.

2. Siła personalizacji

Odbiorcy lubią być doceniani i traktowani jednostkowo, dlatego wysłanie wiadomości ze spersonalizowaną treścią jest kluczowe dla udanej kampanii e-mailowej. 

Personalizacja w odniesieniu do e-mail marketingu to sztuka kierowania treści do konkretnego subskrybenta, poprzez wykorzystanie danych, które o nim zebrałeś. Zazwyczaj jest to ich imię, płeć lub wiek. Umiejętne wykorzystanie tych informacji zwiększy twój współczynnik klikalności, a co za tym idzie, także twoje ROI. 

Istnieją trzy zasady, których należy przestrzegać, gdy chodzi o personalizację treści:

  • Trafność – przy średniej 121 maili dziennie lądujących w skrzynce odbiorcy, definitywna większość z nich zgubi się w tym chaosie. Bazując na danych, które posiadasz na temat swojej grupy odbiorców, dopasuj treść do konkretnego odbiorcy, tak aby przykuć jego uwagę i zaoferować idealnie dopasowane treści.
  • Aktualność – spersonalizowane wiadomości muszą być na czasie. Zbierając wystarczającą ilość danych o subskrybentach, możesz przewidzieć, jakiego typu treści będą im potrzebne na danym etapie ich Customer Journey.
  • E-mail powinien pochodzić od prawdziwej, zidentyfikowanej osoby – użytkownicy chętniej czytają maile od innych osób, a nie od organizacji. Staraj się podpisywać swoje wiadomości prawdziwym imieniem i nazwiskiem pracownika oraz używać jego zdjęcia zamiast logo firmy. 
Jeżeli potrzebujesz więcej informacji na powyższy temat skontaktuj się z nami: support@salesmanago.com +48 533 600 808
Luty 02 2024 Kwiecień 23 2024