Przydatne linki
W systemie SALESmanago kontakty mogą przyjmować różne statusy. Statusy mogą ograniczać albo rozszerzać możliwości działań, jakie można podjąć wobec użytkownika, np. wysyłka wiadomości e-mail, ale również dostarcza użytecznych informacji odnośnie poprawności adresu e-mail (np. kontakty oznaczone statusem błędnym sygnalizują o trudnościach w dostarczaniu wiadomości ze względu na niepoprawny adres e-mail). W systemie występują statusy, które oznaczane są za pomocą kropek w czterech kolorach.
Aby sprawdzić status kontaktów należy przejść do
CDP => LISTA KONTAKTÓW
Spis treści
- Rodzaj statusów występujących w systemie
- Ważne informacje
1. Rodzaj statusów występujących w systemie
W systemie SALESmanago rozróżnia się następujące statusy:
– kontakt monitorowany – oznaczony dużą litrą M – może posiadać dodatkowo status opt-in, opt-out, usunięty. Więcej informacji na temat monitorowania kontaktów znajduje się tutaj
– kontakt niemonitorowany – oznaczony dużą literą N – może posiadać dodatkowo status opt-in, opt-out, usunięty
– kontakt opt-in – oznaczony zieloną kropką. Kontakt z tym statusem jest zapisany na wysyłki. Domyślnie wszystkie kontakty importowane z bazy do systemu SALESmanago posiadają status opt-in.
– kontakt opt-out – oznaczony pomarańczową kropką. Kontakt z tym statusem jest wypisany z wysyłki. Żadna wiadomość nie zostanie wysłana do takiego kontaktu z systemu SALESmanago.
– kontakt hard bounces (twarda zwrotka) – oznaczony ciemnoszarą kropką. Status ten oznacza, że prawdopodobnie adres email jest błędny i wysłane wiadomości nie dochodzą na pocztę. Sytuacja ta musiała powtarzać się permanentnie. Ponowne próby wysyłki wiadomości również zakończą się niepowodzeniem. Więcej informacji znajduje się tutaj
2. Ważne informacje
- Podczas importu bazy z pliku do systemu SALESmanago, domyślnie wszystkie kontakty otrzymują status opt-in.
- Podczas zapisu kontaktu do formularza kontaktowego – status kontaktu jest opt – out. Dopiero po potwierdzeniu subskrypcji, status kontaktu zmienia się na opt – in.