Przydatne linki
Kreator tworzenia kampanii Facebook pozwala w prosty sposób przygotować kampanię reklamową dostosowaną do odpowiedniej grupy odbiorców. Dzięki niemu możemy zaplanować budżet, dopasować go do ilości wyświetleń oraz skutecznie promować posty. W systemie SALESmanago kreator pozwala na stworzenie trzech rodzajów kampanii:
- promuj posty,
- skieruj klientów do witryny,
- zwiększ liczbę konwersji.
WAŻNE: Aby stworzyć kampanię za pomocą kreatora konieczna jest autoryzacja konta reklamowego z SALESmanago. Po więcej informacji kliknij tutaj >>
Aby zwiększyć liczbę konwersji idź do zakładki Social Media -> Utwórz kampanię Facebook a następnie wybierz opcję zwiększ liczbę konwersji.
[A] USTAWIENIA
[A1] Status kampanii – aby kampania została aktywowana wybieramy opcję „on”. W każdej dowolnej chwili możemy aktywować, bądź dezaktywować kampanię.
[A2] Nazwa – podajemy nazwę kampanii.
[A3] Konto reklamowe – wybieramy konto reklamowe, którego będziemy używać przy tworzeniu danej kampanii.
[A4] Grupa odbiorców – w tym miejscu wybieramy grupę odbiorców, dla których zamierzamy zwiększyć liczbę konwersji wewnątrz danej kampanii reklamowej.
[A5] Promowany adres URL – podaj adres URL witryny, na którą będą kierowani klienci.
[A6] Facebook Pixel – implementujemy go na stronie aby śledzić ruch pomiędzy SALESmanago a stroną.
[A7] Zdarzenie konwersji – wybieramy jedną z dostępnych opcji z listy.
[A8] Następne – klikamy, aby przejść do kolejnego ekranu.
[B] BUDŻET
Podstawowe ustawienia:
[B1] Budżet – ustaw maksymalną kwotę, jaką chcesz przeznaczyć na reklamę. Dwie opcje są dostępne: dzienny, czyli maksymalna kwota codziennie przeznaczana na reklamy oraz całkowity, gdzie wprowadzona przez ciebie kwota będzie stanowić maksymalne środki jakie przeznaczysz na wyświetlanie reklam.
[B2] Harmonogram – ustawiając harmonogram, masz wpływ na to czy reklamy będą wyświetlane
Zaawansowane ustawienia:
[B3] Optymalizacja pod kątem wyświetlania reklamy – wybierając sposób wyświetlania reklam użytkownikom na podstawie oczekiwanego celu. Do wyboru mamy: konwersje, wyświetlenia, kliknięcia linku do witryny, unikatowy dzienny zasięg.
[B4] Kwota oferty – kwota określa efektywność optymalizacji wyświetlania reklamy. Będzie porównywana ze stawkami innych reklamodawców, którzy chcą dotrzeć do tych samych grup odbiorców.
[B5] Termin naliczania opłat – wybierz termin, kiedy dokonasz zapłaty za reklamę.
[B6] Planowanie wyświetlania reklam – możesz zaplanować wyświetlania reklam w określonych godzinach oraz w konkretne dni tygodnia.
[B7] Typ wyświetlania – standardowe (zalecane) lub przyśpieszone (przydatne zwłaszcza do promowania nachodzących wydarzeń).
[B8] Następne – kliknij aby przejść dalej.
[C] REKLAMA
Podstawowe ustawienia:
[C1] Galeria – wybieramy zdjęcie, które zostanie umieszczone w reklamie.
WAŻNE: jeżeli zaznaczymy opcję: połącz z stroną na Facebooku, dane zostaną automatycznie zaciągnięte z konta reklamowego na Facebooku.
[C2] Nagłówek – podaj nagłówek dla reklamy
[C3] Tekst – podaj tekst reklamy
[C4] Reklamy wyświetlane w aktualnościach – dotyczy opcji wyświetlania reklam na stronie aktualności.
[C5] Fanpage – wybieramy fanpage, który ma się pojawić w aktualnościach
[C6] Wyłącz reklamy w aktualnościach – jeżeli nie chcemy aby nasze reklamy pojawiły się w aktualnościach, zaznaczamy tę opcję
Zaawansowane ustawienia:
[C7] Wezwanie do działania – dodanie na stronie takiego przycisku może zachęcić użytkowników Facebooka do odwiedzenia danej witryny. Z listy możemy wybrać następujące opcje: zadzwoń teraz, skontaktuj się z nami, pobierz, więcej informacji, kup teraz, zarejestruj się, obejrzyj więcej.
[C8] Opis linku w aktualnościach – podaj krótki opis linku, jaki pojawi się obok reklamy w aktualnościach.
[C9] Wyświetlany link – link, który wyświetli się klientom.
[C10] Znaczniki URL – dodaj parametry, które zostaną następnie dodane do adresu URL (opcjonalne). Np. jeśli parametry URL zostały wyszczególnione jako key2=val1&key, a reklama zawiera adres URL www.przyklad.com?key1=, zostanie on zaktualizowany jako www.przyklad.com2=key2=val1&key.
[C11] Podgląd – w tym miejscu pojawi nam się podgląd utworzonych elementów.
[C12] Zapisz – aby zapisać kampanię kliknij „zapisz”.
Stworzona kampania będzie zapisana i dostępna do podglądnięcia w START -> SOCIAL MEDIA -> ANALITYKA KAMPANII FACEBOOK.
Więcej informacji o analityce znajduje się tutaj >>