Integracja systemu SALESmanago z Zoho CRM obejmuje synchronizację danych dotyczących kontaktu, takich jak: nazwa, e-mail, Telefon, Stan, Fax, Adres, Firma oraz Datę Urodzin. W systemie SALESmanago te informacje są dostępne na karcie kontaktu. Integracja jest dwustronna – oznacza to, że informacje są przesyłane z SALESManago do ZOHO CRM oraz z ZOHO CRM do SALESmanago.
Aby przejść do karty kontaktu należy w menu wybrać CDP -> LISTA KONTAKTÓW -> SZCZEGÓŁY.
Jeżeli stan kontaktu w systemie SALESmanago jest ustawiony jako „Klient”, to w systemie ZohoCRM zostanie on wrzucony do kontaktów i jego karta będzie wyglądała następująco:
WAŻNE: Zarówno w systemie SALESmanago, jak i ZohoCRM są rozróżniani właściciele kontaktów i leadów. Aby kontakty się synchronizowały i zostały przypisane do tych samych właścicieli, należy w obu systemach posiadać konta użytkowników, założone na ten sam adres e-mail. W przeciwnym wypadku kontakty będą przypisywały się do głównego użytkownika.
Zmiana statusów Klient/Potencjalny
Statusy kontaktów w SALESmanago różnią się od tych dostępnych w ZohoCRM: w SALESmanago są to „Potencjalny” oraz „Klienta”, w Zoho CRM „Leady” i „Kontakty”. Zmiany statusu kontaktów w SALESmanago spowodują, że kontakty wpadną do innych grup w Zoho CRM.
- Jeżeli w SALESmanago kontakt posiada status „Potencjalny”, to w ZohoCRM trafi on do grupy „Namiary”. Natomiast po zmianie na „Klient” zostanie wrzucony do grupy „Kontakty”. W przypadku zmian w systemie ZohoCRM zostanie również zmieniony stan kontaktu w systemie SALESmanago.
Status Opt-in / opt-out
Synchronizacja danych obejmuje również zmiany statusów subskrypcji – zmiana w jednym z serwisów spowoduje zmianę w drugim.
Harmonogram synchronizacji
Przy pierwszej synchronizacji zostaną pobrane wszystkie kontakty. Każda kolejna synchronizacja zostanie przeprowadzone co 6 godzin: a więc o 6:00, 12:00, 18:00 oraz o północy.
Opis synchronizacji w liczbach
Komunikacja z systemem ZohoCRM następuje przez udostępnione API.
Dodatkowa informacja: API posiada ograniczenia w zależności od typu konta. Pojedyncze zapytanie jest w stanie wysłać do SALESmanago maksymalnie 200 rekordów, i przyjąć 100 kontaktów. Zużycie ilości zapytań zależy od ilości kontaktów w bazie, jednakże nie wpływa to na jakość integracji. Przy dużej bazie kontaktów, czas przesyłania informacji może się lekko wydłużyć. Wszystkie zmiany na karcie kontaktu uaktualniane są co 6 godzin.
Proces integracji
W systemie SALESmanago w zakładce Ustawienia -> Integracja -> Zoho CRM należy:
- zaznaczyć opcję „Włącz integrację z Zoho CRM”
- podać adres email, na który założone jest konto w Zoho CRM
- kliknąć zapisz
- a następnie „zaloguj się”
Kolejno, zostaniesz przekierowany do Zoho CRM, gdzie będziesz mógł skonfigurować ustawienia integracji.