Zaawansowane techniki budowania listy mailingowej

Budowanie listy mailingowej jest podstawą Twojej kampanii. Dając swoim klientom dobry powód do zapisania się na Twoje dane, jest ważnym przełomem – w ten sposób będziesz miał stałą oraz ciągle powiększająca się bazę odbiorców. Dlatego też powinieneś wiedzieć, jak segmentować swoich subskrybentów, aby uzyskać optymalne wyniki kampanii. Dowiedz się, jak skonfigurować swoją listę mailingową, aby zwiększyć jej efektywność.  


Spis treści:

  1. Powód rejestracji
  2. Pozyskiwanie danych osobowych
  3. Potwierdzenie subskrypcji
  4. Segmentacja listy
  5. Różne polityki wysyłkowe

1. Powód rejestracji

W trakcie zapisu subskrybenci powinni być świadomi, co zyskają na początku i jakie treści będą otrzymywać później w ramach newslettera. Nie tylko daje im to powód, by zostawić swoje dane, ale także przygotowuje ich na przyszłą komunikację. 

Poinformuj użytkownika o korzyściach płynących z samej rejestracji, na przykład:

  • kodzie rabatowym,
  • informacjach dot. nowości w ofercie,
  • promocjach,
  • otrzymywaniu powiadomień o zmianach cen,
  • dostępie VIP, white paper, itd.

Dobrą praktyką jest uwzględnienie informacji o tym, że użytkownik oprócz kodu rabatowego, będzie również otrzymywał oferty dopasowane do swoich zainteresowań. W ten sposób nie będą nieprzyjemnie zaskoczeni, otwierając kolejnego e-maila. 


2. Pozyskiwanie danych osobowych

Przed wysłaniem jakiejkolwiek kampanii mailingowej upewnij się, czy sposób pozyskiwania subskrybentów jest właściwy. Budowanie zdrowej listy mailingowej jest istotnym elementem całej strategii mailingowej. Chcąc uniknąć wysyłania wiadomości do nieistniejących użytkowników, oznaczenia jako spam i innych problemów, upewnij się, czy cały proces subskrypcji e-maili jest prawidłowo zaprojektowany. 

Zbierając dane klientów, pamiętaj o przestrzeganiu kilku zasad związanych ze zgodą subskrybenta na otrzymywanie wiadomości. Zgoda powinna być:

  • publiczna – zgody nie należy w żaden sposób ukrywać i powinno się ją z łatwością znaleźć, 
  • świadoma – zgoda powinna zawierać wszelkie niezbędne informacje dla klienta, 
  • dobrowolna – użytkownik nie może poczuć się zmuszony do wyrażenia konkretnej zgody, 
  • potwierdzona – zgody nie należy „wstępnie zaznaczyć”, użytkownik musi mieć możliwość samodzielnego zaznaczenia pola.

Zapisując się do newslettera, należy zebrać następujące zgody:

  • zgoda na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych 
  • zgoda na przesyłanie informacji handlowych droga elektroniczną

Zgody te nie mogą być ukryte w regulaminie, w polityce prywatności ani domyślnie zaznaczone. 


3. Potwierdzenie subskrypcji

Aby upewnić się, że wszyscy subskrybenci zarejestrowali się samodzielnie i dobrowolnie, zalecamy skorzystanie z procedury double opt-in (potwierdzenia zgody) podczas procesu rejestracji. Procedura double opt-in wymaga od nowego subskrybenta potwierdzenia, że faktycznie wypełnił formularz poprzez kliknięcie linku wysłanego na jego adres e-mail po zapisaniu się. 

Wybierając opcję double opt-in, możesz mieć pewność, że osoba, która została dodana do listy, rzeczywiście jest chętna do otrzymywania wiadomości. Co więcej, wysłanie powitalnego e-maila po zakończeniu procesu rejestracji może wywrzeć dobre pierwsze wrażenie, które przełoży się na większe zaangażowanie w przyszłe kampanie mailingowe.


4. Segmentacja listy

Segmentacja pomaga w kierowaniu masowych kampanii do mniejszych grup kontaktów o podobnych preferencjach, a tym samym poprawia ich skuteczność i retencję. Segmentacja listy email może być przeprowadzona na podstawie zachowania klienta, historii zakupów lub reakcji na poprzednie kampanie. Stosując taką strategię, dłużej utrzymamy zainteresowanie klientów, zmniejszymy liczbę rezygnacji z subskrypcji, jednocześnie zwiększając podstawowe wskaźniki, takie jak otwieralność i CTR. Ma to kluczowe znaczenie, ponieważ pozytywne opinie na temat kampanii poprawiają reputację nadawcy, a tym samym ich dostarczalność. 


5. Różne polityki wysyłkowe

Na podstawie segmentacji klientów można też dostosować częstotliwość kampanii, aby nie przytłoczyć odbiorców zbyt dużą ilością komunikatów, gdy nie są zainteresowani zakupem w danym momencie.

Przykładowa polityka wysyłania wiadomości, którą możesz dostosować do celów i potrzeb swojej firmy: 

  • wysyłanie e-maili do nowych kontaktów po 1-3 wiadomości tygodniowo, 
  • jeśli klienci nie otworzyli żadnego z e-maili w ciągu ostatnich 30 dni, zmień częstotliwość na 1/miesiąc,
  • jeśli nie odnotujesz zaangażowania w ciągu 180 dni, przenieść użytkownika do programu  do programu aktywizującego lub programu ponownego uzyskania zgód.  
Jeżeli potrzebujesz więcej informacji na powyższy temat skontaktuj się z nami: support@salesmanago.com +48 533 600 808
Luty 02 2024 Marzec 12 2024