Jeśli już wiesz, do kogo wysyłać swoje e-maile, następnym krokiem jest stworzenie odpowiedniej treści, która przyciągnie uwagę twoich subskrybentów. Sprawdź nasze wskazówki w kwestii projektowania e-maili i przekonaj się, jak personalizacja działa na Twoją korzyść.
Spis treści:
- Projektowanie kreacji
- Personalizacja
- Podgląd wiadomości
1. Projektowanie kreacji
Jednym z czynników wpływającym na dostarczalność e-maili jest tworzenie i projektowanie pojedynczej wiadomości lub całej kampanii. Tworząc kampanię, należy zwrócić uwagę na jej rozmiar i wagę. Dostawcy usług internetowych kontrolują temat i treść wiadomości e-mail, aby chronić swoich klientów i filtrować spam oraz inne potencjalne oszustwa.
Wiedza o tym, jak rozwiązywać problemy z filtrowaniem jest kluczowa. Aby to zrobić, wskażemy najważniejsze aspekty tworzenia e-maili, które poprawią ich ocenę.
- Nie używaj wielkich liter i wykrzykników w treści lub temacie e-maila.
X SPRAWDŹ NASZĄ NOWĄ OFERTĘ!!!
✓ Sprawdź naszą nową ofertę!
- Nie używaj zbyt wielu clickbaitowych fraz, szczególnie w temacie.
X To jest nasza super, gorąca, ekskluzywna oferta, nie uwierzysz jakie korzyści może Ci dać!
✓ To nasza nowa oferta, dopasowana specjalnie do Twoich potrzeb.
- Zwróć uwagę na stosunek obrazu do tekstu i nie używaj przytłaczającej liczby obrazów w e-mailu. Zaleca się zachowanie 60% tekstu i 40% grafiki w kampaniach mailingowych.
- Dołącz widoczny link rezygnacji z subskrypcji i fizyczny adres pocztowy w stopce wiadomości e-mail.
- Uważaj na „skracacze” adresów. Mimo że są one dość przydatne do konwersji długiego adresu URL na krótszą wersję, maskują źródła linku.
- Skorzystaj z narzędzi, które pomagają analizować temat, aby przewidzieć, czy użyte frazy obniżają, czy zwiększają współczynnik otwarć kampanii.
- Użyj Responsive Web Design, aby upewnić się, że wszyscy użytkownicy mogą oglądać swoje wiadomości na różnych urządzeniach.
2. Personalizacja
Personalizacja to nie tylko umieszczenie właściwego imienia w temacie wiadomości, ale także dostosowanie całej treści e-maila oraz czasu jego dostarczenia. Dopasowanie kampanii e-mail do indywidualnych potrzeb klienta zwiększy jego zaangażowanie.
- Użyj podstawowych informacji o kontakcie, takich jak imię i nazwisko, adres e-mail lub inne dane osobowe, aby pokazać, że wiadomość jest skierowana do właściwej osoby.
- Wykorzystaj wcześniejsze zachowania klientów, takie jak odwiedzane lub kupione produkty i modyfikuj treść wiadomości e-mail, wysyłając dostosowane oferty.
- Korzystaj z dynamicznych treści i pokazuj rekomendacje produktowe na podstawie porzuconych koszyków lub ostatnio odwiedzanych produktów
- Efektywnie stosuj dane osobowe, np. poprzez wykorzystanie znajomości daty urodzenia klienta i wysłanie odpowiedniego maila.
- Używaj imienia i nazwiska oraz brandingu w nazwie „od”. Użytkownicy są bardziej skłonni otworzyć e-mail od prawdziwej osoby, a nie od firmy.
3. Podgląd wiadomości
Większość ESP daje możliwość stosowania naprawdę dobrej optymalizacji na każdym etapie procesu tworzenia wiadomości. Mimo to zawsze istnieje możliwość, że z jakiegoś powodu e-mail nie załaduje się poprawnie.
W takich przypadkach przydatny może być link do podglądu wiadomości. Kliknięcie go otwiera wiadomość bezpośrednio w przeglądarce internetowej, gdzie problemy z wyświetlaniem są mniej prawdopodobne.
Dodanie linku do podglądu nie wpłynie negatywnie na wygląd Twojego maila, ale dla niektórych użytkowników może być jedynym sposobem na prawidłowe wyświetlenie wiadomości.