Tworzenie wiadomości e-mail

Jeśli już wiesz, do kogo wysyłać swoje e-maile, następnym krokiem jest stworzenie odpowiedniej treści, która przyciągnie uwagę twoich subskrybentów. Sprawdź nasze wskazówki w kwestii projektowania e-maili i przekonaj się, jak personalizacja działa na Twoją korzyść. 


Spis treści:

  1. Projektowanie kreacji
  2. Personalizacja
  3. Podgląd wiadomości

1. Projektowanie kreacji

Jednym z czynników wpływającym na dostarczalność e-maili jest tworzenie i projektowanie pojedynczej wiadomości lub całej kampanii. Tworząc kampanię, należy zwrócić uwagę na jej rozmiar i wagę. Dostawcy usług internetowych kontrolują temat i treść wiadomości e-mail, aby chronić swoich klientów i filtrować spam oraz inne potencjalne oszustwa. 

Wiedza o tym, jak rozwiązywać problemy z filtrowaniem jest kluczowa. Aby to zrobić, wskażemy najważniejsze aspekty tworzenia e-maili, które poprawią ich ocenę.

  • Nie używaj wielkich liter i wykrzykników w treści lub temacie e-maila. 

SPRAWDŹ NASZĄ NOWĄ OFERTĘ!!!

Sprawdź naszą nową ofertę!

  • Nie używaj zbyt wielu clickbaitowych fraz, szczególnie w temacie. 

X  To jest nasza super, gorąca, ekskluzywna oferta, nie uwierzysz jakie korzyści może Ci dać!

To nasza nowa oferta, dopasowana specjalnie do Twoich potrzeb.

  • Zwróć uwagę na stosunek obrazu do tekstu i nie używaj przytłaczającej liczby obrazów w e-mailu. Zaleca się zachowanie 60% tekstu i 40% grafiki w kampaniach mailingowych. 
  • Dołącz widoczny link rezygnacji z subskrypcji i fizyczny adres pocztowy w stopce wiadomości e-mail. 
  • Uważaj na „skracacze” adresów. Mimo że są one dość przydatne do konwersji długiego adresu URL na krótszą wersję, maskują źródła linku. 
  • Skorzystaj z narzędzi, które pomagają analizować temat, aby przewidzieć, czy użyte frazy obniżają, czy zwiększają współczynnik otwarć kampanii. 
  • Użyj Responsive Web Design, aby upewnić się, że wszyscy użytkownicy mogą oglądać swoje wiadomości na różnych urządzeniach. 

2. Personalizacja

Personalizacja to nie tylko umieszczenie właściwego imienia w temacie wiadomości, ale także dostosowanie całej treści e-maila oraz czasu jego dostarczenia. Dopasowanie kampanii e-mail do indywidualnych potrzeb klienta zwiększy jego zaangażowanie.

  • Użyj podstawowych informacji o kontakcie, takich jak imię i nazwisko, adres e-mail lub inne dane osobowe, aby pokazać, że wiadomość jest skierowana do właściwej osoby. 
  • Wykorzystaj wcześniejsze zachowania klientów, takie jak odwiedzane lub kupione produkty i modyfikuj treść wiadomości e-mail, wysyłając dostosowane oferty.
  • Korzystaj z dynamicznych treści i pokazuj rekomendacje produktowe na podstawie porzuconych koszyków lub ostatnio odwiedzanych produktów 
  • Efektywnie stosuj dane osobowe, np. poprzez wykorzystanie znajomości daty urodzenia klienta i wysłanie odpowiedniego maila.  
  • Używaj imienia i nazwiska oraz brandingu w nazwie „od”. Użytkownicy są bardziej skłonni otworzyć e-mail od prawdziwej osoby, a nie od firmy. 

3. Podgląd wiadomości 

Większość ESP daje możliwość stosowania naprawdę dobrej optymalizacji na każdym etapie procesu tworzenia wiadomości. Mimo to zawsze istnieje możliwość, że z jakiegoś powodu e-mail nie załaduje się poprawnie. 

W takich przypadkach przydatny może być link do podglądu wiadomości. Kliknięcie go otwiera wiadomość bezpośrednio w przeglądarce internetowej, gdzie problemy z wyświetlaniem są mniej prawdopodobne. 

Dodanie linku do podglądu nie wpłynie negatywnie na wygląd Twojego maila, ale dla niektórych użytkowników może być jedynym sposobem na prawidłowe wyświetlenie wiadomości. 

Jeżeli potrzebujesz więcej informacji na powyższy temat skontaktuj się z nami: support@salesmanago.com +48 533 600 808
Luty 02 2024 Marzec 12 2024