Ustawienia formularza kontaktowego

SALESmanago pozwala wygenerować i dodać do dowolnej monitorowanej strony formularz kontaktowy, dzięki któremu możemy automatyczne dodawać kontakty do CRM oraz automatycznie monitorować ich zachowanie.

W systemie SALESmanago są cztery opcje ustawiania formularzy kontaktowych. Wyróżnia się:

Proces tworzenia formularzy jest podobny, jednakże sposób ich ustawiania różny. Formularz można stworzyć na trzy sposoby:

  • w edytorze html;
  • wgrać profesjonalnie przygotowany przez grafika formularz, który jest zakodowany w języku html;
  • stworzyć w kreatorze landing page.

Niezależnie jak utworzymy formularz kontaktowy , w celu ustawienia dodatkowych opcji takich jak:

  • przypisanie tagu do kontaktów, które zapisały się do formularza,
  • ustawienie wiadomości potwierdzającej subskrypcję,
  • ustawienie strony z podziękowaniem za zapis do subskrypcji,
  • ustawienie automatycznego powiadomienia wysyłanego do użytkownika o wypełnieniu przez kontakt formularza

musimy przejść do ustawień formularza. Jest to ważne w szczególności przy tworzeniu formularzy za pomocą kreatora landing page.

Zobacz jak stworzyć formularz w kreatorze landing page >>

Zobacz jak stworzyć formularz w kreatorze html >>  

W celu ustawienia formularzy przechodzimy do  Website Marketing-> Formularze kontaktowe -> Dodaj Formularz lub klikamy Edytuj przy istniejącym już formularzu (formularze stworzone za pomocą kreatora landing page przy nazwie mają automatycznie dodaną końcówkę _form). 

 Etap 1.

Pojawi się nam ekran z polami do uzupełnienia formularza:

Screenshot_24

 

W celu skonfigurowania formularza należy uzupełnić pola:

[1] Nazwa formularza – nie używamy tutaj spacji ani polskich liter – będzie to zarazem nazwa adresu URL strony z formularzem.

[2] Właściciel – czyli konto, które staje się automatycznie głównym właścicielem osób rejestrujących się za pomocą formularza.

[3] Wygląd formularza – po kliknięciu w plusik pokażą się nam dodatkowe pola do uzupełnienia, które zostały opisane poniżej.

[4] Tagi – automatycznie dodawane tagi zaraz po zapisie.

[5] Tagi po potwierdzeniu zapisu – automatycznie dodawane tagi zaraz po potwierdzeniu subskrypcji.

[6]  Pola niestandardowe – pola formularza, które przekazują dodatkowe detale kontaktu („Szczegóły” w Karcie kontaktu). W formularzu zapisywane jako $cst.nazwa_detalu$, np. $cst.branza$.

[7] Gdy kontakt istnieje w bazie – jeżeli kontakt istnieje w bazie możemy zdecydować jaka akcja ma zostać podjęta. Możemy również wybrać, czy ma wyjść wiadomość bez linku opt-in (link potwierdzający subskrypcję).

[8] Ustaw kod rabatowy dla kontaktu – wybieramy jeśli chcemy generować dla kontaktu kod rabatowy. Więcej na ten temat>>.

[9] Ten formularz jest dynamiczny – (opcja zaawansowana) zaznaczamy, gdy formularz został przygotowany we Freemarkerze.

 

Etap 2.

Thank you page – strona, która będzie wyświetlać się po zapisaniu do subskrypcji. Tutaj możemy wpisać dowolny tekst lub wkleić kod html strony lub grafiki, która pojawi się po wypełnieniu przez użytkownika formularza.

9

 

Etap 3. 

Poniżej uzupełniamy pozostałe pola:

Screenshot_26

[1] Konto –  należy wybrać konto wysyłkowe, z którego ma zostać wysłana wiadomość z potwierdzeniem subskrypcji.

[2] Temat e-maila zwrotnego – należy podać temat wiadomości e-maila potwierdzającego subskrypcję.

[3] Wiadomość do e-maila zwrotnego – należy podać treść, jaką ma zawierać e-mail potwierdzający subskrypcję.

[4] Po kliknięciu w link opt-in w e-mailu potwierdzającym – możemy podać URL przekierowania lub wybrać wcześniej przygotowany landing page. Dowiedz się więcej o landing page >>

[5] Treść linku potwierdzającego zapis – podajemy treść linku potwierdzającego subskrypcję.

[6] Powiadom o przesłaniu formularza – opcja dodatkowa – po zaznaczeniu tej opcji, przyjdzie alert do właściciela formularza z informacją, kto wypełnił formularz.

[7] Zapisz

WAŻNE w przypadku, gdy chcemy:


DODATKOWO: PRZYKŁADOWY E-MAIL POTWIERDZAJĄCY SUBSKRYPCJĘ (domyślny)

Istnieje możliwość edycji wiadomości potwierdzającej subskrypcję. Zmiany wyglądu można dokonać w Ustawienia -> Inne. zakładka „FORMULARZE”. Więcej na ten temat >>

12

 

 

aby otrzymywać
newsletter

Śledź nas