Progresywne pop-upy SALESmanago – podstawowe możliwości

Możliwości tworzenia formularzy kontaktowych w systemie SALESmanago Marketing Automation jest całkiem sporo. Prosty kreator pozwala zbudować trzy podstawowe rodzaje formularzy:

  • iframe – stale widoczny na stronie WWW;
  • sidebar – wysuwany z boku lub dołu ekranu;
  • pop-up – w formie wyskakującego okienka.

Każdy z nich może przyjąć praktycznie dowolną formę graficzną. Głównie dzięki możliwości zastosowania styli CSS oraz modyfikacji kodu html. Najważniejsze jest to, że o rodzaju tworzonego formularza decydujemy już na samym końcu. Daje nam do wolny wybór czy formularz, który stworzyliśmy ma być sidebar’em czy pop-up’em lub może ma być stale widoczny na stronie WWW. Tutaj zbliżamy się do kolejnej fajnej funkcji. Formularze typu sidebar i pop-up mogą być wyświetlane warunkowo.  Obecnie możemy wykorzystać naraz lub pojedynczo trzy warunki:

  • status kontaktu w bazie CDP:
    • możemy zablokować wyświetlanie formularza dla kontaktów zidentyfikowanych przez system, dzięki czemu będzie on widoczny jedynie dla anonimowych użytkowników.
  • ilość odwiedzin i odsłon strony internetowej:
    • możemy elastycznie określić pomiędzy jaką ilością maksymalną i minimalną odwiedzin lub odsłon ma być widoczny konkretny formularz.
  • adres url na stronie WWW:
    • tutaj mamy możliwość wskazania adresów, na których formularz ma być wyświetlany lub na których nie ma być wyświetlany.

Wyświetlanie formularzy na poszczególnych adresach URL wymaga innego sposobu wdrożenia niż w wypadku formularzy wyświetlanych tylko w oparciu o dwa pierwsze warunki. Lecz w każdym z tych wypadków wystarczy określić parametry jakie mają zostać spełnione, aby wyświetlić formularz i wkleić wygenerowany przez system kod na stronę internetową. Samo wprowadzenie ustawień jest wyjątkowo proste a system automatycznie generuje kod formularza.

WSKAZÓWKA: Jeśli używasz Google Analytics, przed stworzeniem pop-up sprawdź swój Google Analytics ID. Żeby znaleźć swój Google Analytics ID i inne dane powiązane z kontem Google Analytics, zaloguj się do swojego konta Google Analytics, wybierz konto z rozwijanej listy w kolumnie Account, nastepnie wybierz usługę z rozwijanej listy w kolumnie Property, a następnie kliknij Tracking info > Tracking Code.

Główne korzyści z zastosowanie tego rozwiązania

  1. Każdy kto uzupełni formularz wygenerowany w systemie SALESmanago automatycznie trafi do bazy CDP, a system zacznie monitorować jego zachowanie i budować profil klienta.
  2. Możemy wyświetlać formularze tylko osobom anonimowym i dedykowane dla nich, czyli takie które zachęcają do pozostawienia swoich danych po raz pierwszy

2

Poniżej znajdziemy również między innymi:

2


1. Osobom zidentyfikowany, czyli takim których profil istnieje w SALESmanago możemy wyświetlać formularze, które zachęcą ich do kontaktu z firmą i ułatwią podjęcie decyzji o zakupie. Dobrym przykładem będzie umieszczenie dedykowanego formularza w sekcji najczęściej zadawanych pytań lub zakładce kontakt. Tak, aby maksymalnie ułatwić klientom znalezienie informacji, których potrzebują.

2. Dzięki ustawieniu ilości odwiedzin możemy określić kiedy formularz ma zacząć lub przestać wyświetlać się użytkownikom strony. To samo ustawienie pozwoli wyświetlać formularz pytający o coraz bardziej szczegółowe dane wraz z rosnącą liczbą odwiedzin.

Jeżeli potrzebujesz więcej informacji na powyższy temat skontaktuj się z nami: support@salesmanago.com +48 533 600 808
Luty 02 2024 Marzec 12 2024