SALESmanago Mobile | Powiadomienia Push

Powiadomienia Push to krótkie wiadomości wyświetlane na urządzeniach mobilnych, w twojej aplikacji zintegrowanej z SALESmanago Mobile lub poza taką aplikacją. Powiadomienia te mogą przyjmować formę krótkich wiadomości tekstowych (Notification) lub adresów URL/Deep linków, które kierują użytkowników do określonych stron internetowych bądź miejsc w aplikacji.

Możesz zaplanować wysyłkę powiadomienia Push na określoną datę i godzinę lub utworzyć Regułę Automatyzacji, która będzie wysyłać takie powiadomienia do użytkowników aplikacji po wystąpieniu określonego zdarzenia.

Aby utworzyć powiadomienie Push w SALESmanago Mobile, przejdź do

Komunikacja → Powiadomienia


Spis treści

  1. Zarządzanie powiadomieniami Push
  2. Tworzenie powiadomień Push
  3. Testowanie powiadomień Push
  4. Wysyłanie powiadomień Push
  5. Personalizacja powiadomień Push

1. Zarządzanie powiadomieniami Push

Aby tworzyć powiadomienia Push i zarządzać nimi, w SALESmanago Mobile, przejdź do Menu → Komunikacja → Powiadomienia. Zobaczysz następujący ekran:

[1] Utwórz push – Kliknij tutaj, aby otworzyć kreator powiadomień Push (zob.  sekcja 2 poniżej).

[2] Pasek wyszukiwania powiadomień Push – Zacznij wpisywać nazwę powiadomienia, aby wyszukać je na liście.

[3] Lista powiadomień Push – Tutaj są wyświetlane wszystkie utworzone powiadomienia Push.

[4] Data – Tutaj możesz sprawdzić datę utworzenia danego powiadomienia.

[5] Opcje zarządzania – Tutaj możesz edytować, duplikować lub usunąć powiadomienie Push.


2. Tworzenie powiadomień Push

Powiadomienia Push mogą mieć formę krótkich wiadomości tekstowych (notification) lub adresu URL/deep linku, który przekierowuje użytkownika do określonej witryny internetowej lub konkretnego miejsca w aplikacji.

Aby utworzyć powiadomienie Push, przejdź do Menu → Komunikacja → Powiadomienia i kliknij Utwórz push, a następnie wybierz rodzaj powiadomienia, które chcesz utworzyć [1].


A. Notification

[1] Nazwa – Wprowadź nazwę nowego powiadomienia. Jest to nazwa wewnętrzna – użytkownicy twojej aplikacji nie będą jej widzieć.

[2] Tytuł – Wprowadź tekst, który pojawi się w nagłówku powiadomienia.

[3] Treść – Wprowadź tekst główny powiadomienia.

[4] Treść dostępna – Ta opcja jest dostępna jedynie dla systemu iOS. Zaznacz to pole, aby umożliwić pobieranie payloadu powiadomień, kiedy aplikacja działa w tle.

[5] Rich content – Zaznacz to pole, aby dodać do powiadomienia obraz. Następnie wybierz obraz z galerii lub wklej adres URL obrazu.

WAŻNE: Funkcja rich content wymaga dodatkowej konfiguracji w systemie iOS.

Odwiedź stronę Apple, aby przeczytać więcej o dostosowywaniu wyglądu powiadomień w systemie iOS >>

[6] Dźwięk – Kliknij tutaj, aby zmienić domyślny dźwięk powiadomienia.

[7] Zaawansowane – Zaznacz to pole, aby zawrzeć w powiadomieniu dodatkowe dane w formie payloadu. Dane payloadu możesz dodać za pomocą prostego edytora lub edytora dla ekspertów.


B. URL/Deep link


[1] Nazwa – Wprowadź nazwę nowego powiadomienia. Jest to nazwa wewnętrzna – użytkownicy twojej aplikacji nie będą jej widzieć.

[2] Tytuł – Wprowadź tekst, który pojawi się w nagłówku powiadomienia.

[3] Treść – Wprowadź tekst główny powiadomienia.

[4] Docelowy URL – Wprowadź adres URL prowadzący na stronę internetową lub deep link prowadzący do określonego ekranu w twojej aplikacji. Zwróć uwagę, że deep link musi zostać zdefiniowany w twojej aplikacji (przez twoich deweloperów) przed utworzeniem powiadomienia Push w SALESmanago Mobile.

[5] Treść dostępna – Ta opcja jest dostępna jedynie dla systemu iOS. Zaznacz to pole, aby umożliwić pobieranie payloadu powiadomień, kiedy aplikacja działa w tle.

[6] Rich content – Zaznacz to pole, aby dodać do powiadomienia obraz. Następnie wybierz obraz z galerii lub wklej adres URL obrazu.

WAŻNE: Funkcja rich content wymaga dodatkowej konfiguracji w systemie iOS.

Odwiedź stronę Apple, aby przeczytać więcej o dostosowywaniu wyglądu powiadomień w systemie iOS >>

[7] Dźwięk – Kliknij tutaj, aby zmienić domyślny dźwięk powiadomienia.


3. Testowanie powiadomień Push

Pamiętaj, aby przed wysłaniem powiadomienia Push do prawdziwych odbiorców sprawdzić jego wygląd i funkcjonowanie. Aby przetestować powiadomienie Push, przejdź do Menu → Komunikacja → Powiadomienia, znajdź interesujące cię powiadomienie na liście, edytuj je i kliknij Test push [1].

Pojawi się nowe pole. Wprowadź UUID Kontaktów, do których chcesz wysłać powiadomienie testowe [2]. UUID Kontaktu możesz znaleźć na Karcie Kontaktu.

WAŻNE: Powiadomienia testowe nie są uwzględniane w analityce.


4. Wysyłanie powiadomień Push

Powiadomienia Push możesz wysyłać na cztery sposoby:

  • Zaplanuj wysyłkę powiadomienia na określoną datę i godzinę.
    Aby ustawić konkretną datę i godzinę wysyłki powiadomienia, przejdź do Menu → Automatyzacja → Zaplanowane akcje i kliknij Stwórz zaplanowaną akcję.

Przeczytaj więcej o Zaplanowanych akcjach w SALESmanago Mobile >>

  • Skonfiguruj Regułę automatyzacji w SALESmanago Mobile.

Aby utworzyć Regułę automatyzacji, która będzie wysyłać powiadomienia do użytkowników w odpowiedzi na określone zdarzenie, przejdź do Menu → Automatyzacja → Reguły automatyzacji i kliknij na Utwórz regułę automatyzacji. Utwórz regułę zawierającą akcję: Powiadomienie.
Przeczytaj więcej o Regułach automatyzacji w SALESmanago Mobile >>

  • Skonfiguruj proces Workflow na platformie SALESmanago.

Powiadomienia Push możesz wysyłać za pośrednictwem platformy SALESmanago, poprzez utworzenie procesu Workflow zawierającego Akcję: Wyślij powiadomienie Mobile Push.
Przeczytaj więcej o Akcji: Wyślij powiadomienie Push do Kontaktu (SALESmanago Mobile) >>

  • Wyślij powiadomienie z indywidualnej Karty użytkownika.

Aby wysłać powiadomienie Push do pojedynczego użytkownika bezpośrednio z poziomu jego Karty użytkownika, przejdź do Menu → Użytkownicy → Lista użytkowników, otwórz interesującą cię Kartę użytkownika i kliknij Wyślij powiadomienie [1].


5. Personalizacja powiadomień Push

Możesz personalizować swoje komunikaty poprzez zastosowanie placeholderów w tytule (temacie) i/lub treści powiadomienia. Zwróć uwagę, że w SALESmanago Mobile możesz używać tylko tych placeholderów, które odpowiadają zdefiniowanym przez ciebie Właściwościom użytkownika.

WAŻNE: W SALESmanago Mobile, w przeciwieństwie do platformy SALESmanago, nie występują domyślne Właściwości użytkownika, takie jak „nazwa” czy „miasto”. Aby zastosować placeholder dla jakiegokolwiek rodzaju danych użytkownika, najpierw utwórz odpowiadającą tym danym Właściwość użytkownika (Menu → Użytkownicy → Właściwości użytkownika).

Następujące placeholdery działające na platformie SALESmanago nie działają w SALESmanago Mobile:

  • wypisanie się z listy mailingowej (tzw. $opt-out$),
  • zapisanie się na listę mailingą (tzw. $opt-in$),
  • ID Kontaktu ($contactID$),
  • scoring tagu ($scoring$),
  • External ID Kontaktu ($externalId$),
  • Kupony rabatowy ($cst.coupon_name.coupon$),
  • wszystkie placeholdery związane ze Zdarzeniami Zewnętrznymi (zaczynające się od $cst.ext.Event.RODZAJ_ZDARZENIA).

Aby móc używać placeholderów, zaznacz pole (pola) obok tytułu i/lub treści powiadomienia.

Placeholdery muszą mieć następujący format: ${nazwa_wlasciwosci}. Koniecznie użyj nazwy  już istniejącej Właściwości użytkownika (utworzonej w Menu → Użytkownicy → Właściwości użytkownika).

PRZYKŁADY: ${nazwa}, ${miasto}, ${zwierze}, ${imie_zwierzecia}, ${cel_podróży}

Jeżeli w profilu użytkownika brakuje określonej informacji, w zamian możesz wyświetlić wartość zastępczą. Aby zdefiniować wartość zastępczą, dodaj ją po dwukropku, na przykład: Cześć, ${imie:Podróżniku}!

PRZYKŁAD: Po wpisaniu następującego tytułu powiadomienia:

Cześć, ${imie:Podróżniku}! Jak przygotowania do kolejnej wyprawy?

Użytkownik zidentyfikowany jako Jan Kowalski zobaczy następujący tytuł:

Cześć, Jan! Jak przygotowania do kolejnej wyprawy?

Użytkownik nieznany z imienia zobaczy następujący tytuł:

Cześć, Podróżniku! Jak przygotowania do kolejnej wyprawy?

UWAGA: Jeżeli nie zdefiniujesz wartości zastępczej, w przypadku braku danej informacji w profilu użytkownika, placeholder zostanie zastąpiony pustym miejscem, np.: Cześć, ! Jak przygotowania do kolejnej wyprawy?

Jeżeli potrzebujesz więcej informacji na powyższy temat skontaktuj się z nami: support@salesmanago.com +48 533 600 808
Luty 02 2024 Marzec 12 2024