Organizacja wydarzeń

Aby przejść do tworzenia wydarzeń, zaloguj się do swojego konta SALESmanago i przejdź do Lead Generation w menu głównym. Następnie kliknij Zarządzanie wydarzeniami → Dodaj wydarzenie.

event_1

Uzupełnij pola według poniższych wskazówek:

  • [1] Nazwa – będzie ona wyświetlana na liście wydarzeń w systemie
  • [2] Nazwa wyświetlana
  • [3] Właściciel – konto użytkownika w systemie do którego mają być przypisane osoby, które dokonały rejestracji
  • [4] Tagi – oznaczenia, które zostaną przypisane do kart kontaktu osób dokonujących rejestracji
  • [5] Grupa – wydarzenia mogą być grupowane. Dzięki czemu łatwiej jest nimi zarządzać
  • [6] Aktywne – oznacza to, że możliwa będzie rejestracja w formularzu wydarzenia (ten checkbox jest zaznaczany automatycznie)

Następnie definiujemy główne wydarzenie. Jeśli organizujemy pojedynczy event to podajemy tutaj jego parametry. Jeśli będzie to seria wydarzeń to podajemy dane dotyczące pierwszego z serii.

  • [7] Miasto i miejsce – określamy lokalizację
  • [8] Rozpoczęcie i koniec zapisów
  • [9] Data zakończenia – po tej dacie formularz rejestracji automatycznie się wyłączy
  • [10] Max uczestników – po osiągnięciu tej liczby formularz rejestracji automatycznie się wyłączy
  • [11] Płatne – jeśli udział w wydarzeniu jest płatny i chcemy zbierać dane do płatności w formularzu zaznaczamy dwa razy „tak” i w wybranym formularzu umieszczamy komendę $payment$, w miejsce której umieszczony będzie formularz danych do płatności (dane potrzebne do faktury, np. NIP)
  • [12] Rejestracja otwarta – funkcja ta decyduje o tym, czy formularz będzie się pojawiał, czy nie. Wybór opcji „nie” sprawi, że zamiast formularza pojawi się tekst, który został wpisany w polu „Treść informacji, gdy formularz jest nieaktywny lub osiągnięto max. liczbę zapisanych”

Poniżej znajdują się jeszcze:

    • [13] Pierwszy formularz – jest obowiązkowy

      event_1

      Jest to główny formularz rejestracji. Po rozwinięciu widzimy ustawienia i zyskujemy dostęp do przygotowania samego formularza rejestracji oraz strony wyświetlanej po wypełnieniu pierwszego formularza. Co ważne, w pierwszym formularzu możemy zapytać tylko o część potrzebnych informacji, o resztę dopytamy w drugim, który wyświetli się osobom, które klikną w link potwierdzający w mailu. Przy tworzeniu formularza mamy dostęp do pełnego kodu html i możliwości wykorzystania stylów css. W tym celu kliknij Przełącz tryb edycji.

      Pola do uzupełnienia umieszczamy korzystając z opcji insert placeholder

      event_1

      We wskazanym miejscu wybierz z rozwijanej listy Zarządzanie zdarzeniami

      W tym miejscu możemy automatycznie wstawiać odpowiednie standardowe pola wśród nich znajdziemy między innymi: imię, nazwisko, email, telefon i pozostałe standardowo dostępne na karcie kontaktu. Możemy również tworzyć własne niestandardowe pola. W tym celu używamy opcji element personalizowany, słownik lub niestandardowe pole wyboru. Jeśli potrzebujemy zwykłe pole do uzupełnienia wybieramy element personalizowany i określamy jego nazwę, np. branża. W sytuacji, w której chcielibyśmy aby pole automatycznie uzupełniało się na podstawie pierwszych wpisywanych liter, wtedy wybieramy słownik, określamy nazwę pola i nazwę słownika z którego system będzie starał się dopasować podpowiedź. Natomiast jeśli potrzebujemy checkbox, to naturalnie wybieramy niestandardowe pole wyboru i określamy jego nazwę. W efekcie otrzymujemy:

      event_1

      WAŻNE: Wszystkie wybrane pola formularza są obowiązkowe.

      Po wklejeniu wygenerowanego kodu <iframe> na stronie WWW formularz wygląda tak:

    • [14] Drugi formularz – jest obowiązkowy
    • [15] Dodatkowe informacje
    • [16] Ustawienia e-maila potwierdzającego

Aby cały mechanizm odpowiednio pracował musimy jeszcze ustawić wiadomość potwierdzającą zapis. Tutaj kolejno ustawiamy konto e-mail, z którego chcemy wysyłać potwierdzenia. Następnie podajemy temat wiadomości i tworzymy samą wiadomość pamiętając, o tym że musi się w niej znaleźć komenda $opt-in$, w miejsce której trafia automatycznie link potwierdzający rejestrację.

event_4

Teraz zapisujemy wydarzenie i możemy umieszczać formularz rejestracji na stronie WWW wydarzenia.

WAŻNE: Każda wiadomość musi obowiązkowo zawierać link opt-out. Wprowadzamy go za pomocą $opt-out$. Nie jest potrzebne użycie tagu <a href…>.

SYSTEM ZBIERA ZAPISY I TWORZY LISTĘ GOŚCI

Informacje o osobach, które dokonały zapisu na konkretne wydarzenie prezentowane są w formie listy zapisanych osób na karcie wydarzenia (rys.X) z podziałem na poszczególne edycje wydarzenia. Z poziomu tej listy możemy przejrzeć szczegóły zapisu oraz przejść bezpośrednio do karty kontaktu w module CRM SALESmanago. Dodatkowo na karcie kontaktu przechowywana jest historia zapisów danego kontaktu na poszczególne wydarzenia. Uzupełniający otrzyma na podany adres email prośbę o potwierdzenie wypełnienia formularza. Równocześnie zostanie dopisany do kontaktów w SALESmanago Marketing Automation oraz rozpocznie się jego monitorowanie przez system. Czyli system zacznie zbierać informację o jego zachowaniu na stronie internetowej firmy, reakcji na wiadomości email, etc. Po kliknięciu w link dany kontakt zostanie przekierowany do drugiej części formularza na stronie WWW wydarzenia. Tutaj możemy poprosić go o bardziej szczegółowe dane lub wyświetlić mu stronę z podziękowaniem za rejestrację i potwierdzenie zapisu.

AUTOMATYZACJA KOMUNIKACJI Z UCZESTNIKAMI

Każdorazowy zapis na konkretne wydarzenie powoduje przypisanie tagu do konkretnego kontaktu. Teraz tylko od nas zależy jak system ma zareagować. Przypisanie tagu może wywołać szereg automatycznych akcji takich jak:

  • zwiększenie scoringu kontaktu;
  • wysłanie przypomnienia o zbliżającym się terminie wydarzenia;
  • wysłanie materiałów po skończonym wydarzeniu;
  • automatyczne zaproszenia na kolejne wydarzenia organizowane przez firmę, itp.

Odświeżona funkcjonalność w systemie SALESmanago Marketing Automation pozwala w pełni profesjonalnie przeprowadzić rejestrację na organizowane wydarzenie, zarządzać listą gości i co najważniejsze wszystkie pozyskane informacje zostają automatycznie przypisane do profili kontaktów. Dzięki czemu zyskujemy pełniejszą wiedzę o potencjalnych klientach i możemy ją wykorzystać przy tworzeniu i realizowaniu kolejnych działań marketingowych i sprzedażowych.

Jeżeli potrzebujesz więcej informacji na powyższy temat skontaktuj się z nami: bok@salesmanago.pl +48 533 600 808