Kreator: wyślij e-mail

Kreator ten służy do tworzenia wiadomości e-mail oraz przeprowadzenia procesu wysyłki wiadomości do wybranej grupy kontaktów.

Korzyści:

  • możliwość załadowania e-maila z pliku ZIP
  • wklejenie gotowego szablonu e-maila w html

Dodatkowo: Dowiedz się, jak stworzyć e-mail w nowym, prostym kreatorze Drag&Drop Email Designer Więcej informacji

 

 

Aby wykonać wysyłkę za pomocą tego kreatora wybierz z głównego menu

 E-MAIL MARKETING => WYŚLIJ E-MAIL => NOWA WIADOMOŚĆ E-MAIL => UŻYJ DOTYCHCZASOWEGO KREATORA


Spis treści

  1. E-mail
  2. Konfiguracja
  3. Podgląd
  4. Adresaci
  5. Analityka

1. E-mail

pp

Na tym etapie należy wybrać, bądź stworzyć nowy szablon wiadomości.

[1] Nazwa wiadomości – wprowadź nazwę wiadomości, która pozwoli na identyfikację wiadomości w systemie.

[2] Stwórz e-mail w kreatorze – klikając w ten przycisk pojawi nam się kreator drag & drop, dzięki któremu w prosty sposób możemy stworzyć ładny szablon wiadomości Więcej informacji

[3] Stwórz e-mail HTML – wybierając tę opcję pojawi nam się kreator html, gdzie możemy dodać przygotowany wcześniej szablon, bądź stworzyć od podstaw w kodzie html Więcej informacji

[4] Dodaj e-mail zapisany w formacie ZIP – w tym miejscu możemy dodać nowy szablon, który jest wcześniej przygotowany i zapisany w postaci „.zip”. Format ZIP musimy przygotować na swoim komputerze.

WSKAZÓWKA: Rozważ dodanie do szablonu linku preview – hiperłącza, które pozwoli odbiorcy otworzyć email w oknie przeglądarki gdyby wiadomość nie wyświetliła się poprawnie w skrzynce. Np. „Email nie wyświetla się poprawnie? Kliknij tutaj, żeby otworzyć go w nowym oknie przeglądarki”. Niezależnie, czy używamy kreatora html, kreatora newsletterów, czy sami ręcznie tworzymy szablony, bądź uzupełniamy treści maila – w celu dodania preview podlinkuj tekst do atrybutu $preview$

[5] Wybierz istniejący e-mail – w tym miejscu można wybrać jeden z szablonów, który jest już wgrany do systemu oraz uzupełniony we wszystkie treści.

[6] Dalej – aby przejść do kolejnego etapu klikamy dalej.


2. Konfiguracja

Na tym etapie przechodzimy do konfiguracji wiadomości.

 

pp

[1] Temat – jest to temat, który wyświetli się użytkownikom po wysłaniu wiadomości na skrzynce pocztowej.

[2] Nazwa kampanii (do monitorowania w Google Analytics) – w przypadku, gdy używamy parametrów UTM przy linkach możemy określić jaką nazwę będzie miał parametr campaign przy adresach URL dodanych do wiadomości.

[3] Wybierz konto wysyłkowe – w tym miejscu należy wybrać z jakiego konta wysyłkowego ma zostać wybrana wiadomość.

[4] Dodaj nowe konto wysyłkowe – tutaj możemy stworzyć nowe konto wysyłkowe e-mail marketing Więcej informacji

pp

  • [1] Nazwa – wewnętrzna nazwa konta w systemie, służąca głównie do jego identyfikacji,
  • [2] Nazwa wyświetlana – podajemy adres e-mail, z którego chcemy wysyłać wiadomości,
  • [3] E-mail – nazwa nadawcy wyświetlana w skrzynce odbiorczej adresata przed tematem wiadomości,
  • [4] Odpowiedz-do email – adres e-mail, na który trafią odpowiedzi na wysłane wiadomości z tego konta. Jeśli tworzony adres nie istnieje poza SALESmanago należy obowiązkowo ustawić tutaj istniejącą skrzynkę,
  • [5] Odpowiedz do nazwa wyświetlana – nazwa, która pojawi się przy odpowiedzi.

[4] i [5] punkt możemy pominąć, jeśli dane powtórzą się z pól [2] i [3].

Klikamy przycisk OK i konto jest gotowe do wysyłek (w celu bezpieczeństwa, konto musi zostać zaakceptowane przez menadżera w systemie SALESmanago).

[5] Dalej – aby przejść do kolejnego etapu klikamy dalej.


3. Podgląd

W tym miejscu możemy jeszcze raz podejrzeć gotową wiadomość do wysyłki oraz przeprowadzić test wiadomości.

pp

[1] Wyślij test – po kliknięciu w ten przycisk pojawi nam się okno, gdzie możemy wprowadzić do 20 adresów e-mail, na które zostanie wysłana wiadomość. Warto przeprowadzić testy, aby sprawdzić, czy wiadomość wyświetla się poprawnie oraz nie zawiera żadnych błędów.

wyslij test

[2] Edytuj – kliknij aby przejść do trybu edycji wiadomości.

[3] Dalej  – aby przejść do wyboru grupy adresatów klikamy przycisk dalej.


4. Adresaci

[1] Adresaci – w tej sekcji należy określić grupę adresatów, do których ma zostać wysłana wiadomość.

Adresatów możemy wprowadzić:

  • ręcznie wpisując pojedyncze adresy e-mail,
  • używając selektorów np. All – wybierając w ten sposób wszystkie adresy e-mail jakie posiadamy w bazie Więcej informacji
  • używając tagów , wybierając interesujący nas etap lejka sprzedażowego, grupy kontaktów, do których wcześniej wysyłaliśmy inną wiadomość oraz zdefiniowanej wcześniej grupy adresatów,
  • wybierając zaawansowane filtrowanie,
  • wykluczając pewne adresy e-mail, do których na pewno nie chcemy wysłać wiadomości.

[2] Szacowana liczba adresatów – w tym miejscu pojawi nam się szacowana liczba adresatów, do której zostanie wysłana wiadomość.

[3] Data wysłania w tym miejscu możemy określić dokładny dzień i godzinę wysyłki wiadomości, bądź  wybrać, aby wiadomość została wysłana natychmiastowo.

WAŻNE: Planowane mailingi trafiają na serwer wysyłkowy już w momencie wpisania do harmonogramu. Zmiany wprowadzone w późniejszym terminie nie zadziałają wstecz. Jeżeli mailing zostanie usunięty przed planowaną datą wysyłki, wiadomość nie zostanie wysłana.  Więcej informacji

 

[4] Wyślij wiadomość – klikamy, alby wysłać wiadomość.

WAŻNE: Gdy e-mail zostanie wysłany, otrzymasz alert, który Cię o tym poinformuje.


5. Analityka

Dowiedz się więcej na temat szczegółowej analityki mailingów Więcej informacji

Submit your review
1
2
3
4
5
Submit
     
Cancel

Create your own review

Average rating:  
 0 reviews