Kreator: wyślij e-mail

Kreator ten służy do prostego przeprowadzenia procesu wysyłki wiadomości do wybranej grupy kontaktów.  Kreator znajduje się w menu KREATORY -> WYŚLIJ E-MAIL -> NOWA WIADOMOŚĆ E-MAIL.

Proces tworzenia wiadomości składa się z 5 etapów takich jak: E-MAIL, KONFIGURACJA, PODGLĄD, ADRESACI, ANALITYKA.

QQQ

[A] E-MAIL

Na tym etapie należy wybrać, bądź stworzyć nowy szablon wiadomości.

pp

[1] Nazwa wiadomości – wprowadź nazwę wiadomości, która pozwoli na identyfikację wiadomości w systemie.

[2] Wybierz istniejący e-mail – w tym miejscu można wybrać jeden z szablonów, który jest już wgrany do systemu oraz uzupełniony we wszystkie treści.

[3] Dodaj nowy e-mail– w tym miejscu są trzy opcje do wyboru:

  • stwórz e-mail HTML – wybierając tę opcję pojawi nam się kreator html, gdzie możemy dodać przygotowany wcześniej szablon, bądź stworzyć od podstaw w kodzie html. Dowiedz się, jak stworzyć e-mail w HTMLu >>
  • dodaj e-mail zapisany w formacie ZIP – w tym miejscu możemy dodać nowy szablon, który jest wcześniej przygotowany i zapisany w postaci „.zip”. Format ZIP musimy przygotować na swoim komputerze, jest to format zapisu pliku.
  • stwórz e-mail w kreatorze – klikając w ten przycisk pojawi nam się kreator drag & drop, dzięki któremu w prosty sposób możemy stworzyć ładny szablon wiadomości. Więcej informacji na temat użycia kreatora drag & drop do tworzenia szablonów wiadomości>>

WSKAZÓWKA: Rozważ dodanie do szablonu linku preview – hiperłącza, które pozwoli odbiorcy otworzyć email w oknie przeglądarki gdyby wiadomość nie wyświetliła się poprawnie w skrzynce. Np. „Email nie wyświetla się poprawnie? Kliknij tutaj, żeby otworzyć go w nowym oknie przeglądarki”

[4i5] PODGLĄD i EDYTUJ –  wybierając przycisk podgląd, w każdej chwili możemy podejrzeć jak wygląda przygotowana wiadomość oraz poddać ją edycji klikając przycisk edytuj.

[6] DALEJ – aby przejść do kolejnego etapu klikamy dalej.

[B] KONFIGURACJA

Na tym etapie przechodzimy do konfiguracji wiadomości.

pp

[1] Temat – jest to temat, który wyświetli się użytkownikom po wysłaniu wiadomości na skrzynce pocztowej.

[2] Nazwa kampanii (do monitorowania w Google Analytics) – w przypadku, gdy używamy parametrów UTM przy linkach możemy określić jaką nazwę będzie miał parametr campaign przy adresach URL dodanych do wiadomości.

[3] Wybierz konto wysyłkowe – w tym miejscu należy wybrać z jakiego konta wysyłkowego ma zostać wybrana wiadomość.

[4] Dodaj nowe konto wysyłkowe – tutaj możemy stworzyć nowe konto wysyłkowe e-mail marketing.

email_4 (1)

  • [a] Nazwa – wewnętrzna nazwa konta w systemie, służąca głównie do jego identyfikacji,
  • [b] Nazwa wyświetlana – podajemy adres e-mail, z którego chcemy wysyłać wiadomości,
  • [c] E-mail – nazwa nadawcy wyświetlana w skrzynce odbiorczej adresata przed tematem wiadomości,
  • [d] Odpowiedz-do email – adres e-mail, na który trafią odpowiedzi na wysłane wiadomości z tego konta. Jeśli tworzony adres nie istnieje poza SALESmanago należy obowiązkowo ustawić tutaj istniejącą skrzynkę,
  • [e] Odpowiedz-do nazwa wyświetlana – nazwa, która pojawi się przy odpowiedzi.

[d] i [e] punkt możemy pominąć, jeśli dane powtórzą się z pól [b] i [c].

Klikamy przycisk OK i konto jest gotowe do wysyłek (w celu bezpieczeństwa, konto musi zostać zaakceptowane przez opiekuna w systemie SALESmanago – opcja dostępna dla Klientów, którzy posiadają swojego opiekuna).

[5] DALEJ – aby przejść do kolejnego etapu klikamy dalej.

[C] PODGLĄD

W tym miejscu możemy jeszcze raz podejrzeć gotową wiadomość do wysyłki oraz przeprowadzić test wiadomości.

zazaz

[1] Wyślij test – po kliknięciu w ten przycisk pojawi nam się okno, gdzie możemy wprowadzić do 10 adresów e-mail, na które zostanie wysłana wiadomość. Warto przeprowadzić testy, aby sprawdzić, czy wiadomość wyświetla się poprawnie oraz nie zawiera żadnych błędów.

wyslij test

[2] Edytuj – kliknij aby przejść do trybu edycji wiadomości.

[3] Dalej  – aby przejść do wyboru grupy adresatów klikamy przycisk dalej.

[D] ADRESACI

gotowy 3

[1] Adresaci – w tej sekcji należy określić grupę adresatów, do których ma zostać wysłana wiadomość.

Adresatów możemy wprowadzić:

  • ręcznie wpisując pojedyncze adresy e-mail,
  • używając selektorów np. All – wybierając w ten sposób wszystkie adresy e-mail jakie posiadamy w bazie, dowiedz się więcej o selektorach klikając tutaj >>,
  • używając tagów, wybierając interesujący nas etap lejka sprzedażowego, grupy kontaktów, do których wcześniej wysyłaliśmy inną wiadomość oraz zdefiniowanej wcześniej grupy adresatów,
  • wybierając zaawansowane filtrowanie,
  • wykluczając pewne adresy e-mail, do których na pewno nie chcemy wysłać wiadomości.

[2] Szacowana liczba adresatów – w tym miejscu pojawi nam się szacowana liczba adresatów, do której zostanie wysłana wiadomość.

[3] Data wysłania w tym miejscu możemy określić dokładny dzień i godzinę wysyłki wiadomości, bądź  wybrać, aby wiadomość została wysłana natychmiastowo.

WAŻNE: Planowane mailingi trafiają na serwer wysyłkowy już w momencie wpisania do harmonogramu. Zmiany wprowadzone w późniejszym terminie nie zadziałają wstecz. Dowiedz się więcej o planowaniu i zmienianiu kampanii email >>

[4] Wyślij wiadomość – klikamy, alby wysłać wiadomość.

WAŻNE: Gdy e-mail zostanie przetworzony, otrzymasz alert, który Cię o tym poinformuje.

[E] ANALITYKA

Dowiedz się więcej na temat szczegółowej analityki mailingów >>

aby otrzymywać
newsletter

Śledź nas