Kreator: utwórz kampanię Facebook – promuj katalog produktów

Kreator tworzenia kampanii Facebook pozwala w prosty sposób przygotować kampanię reklamową dostosowaną do odpowiedniej grupy odbiorców. Dzięki niemu można zaplanować budżet, dopasować go do ilości wyświetleń oraz skutecznie promować posty. Czytając ten artykuł nauczysz się jak wypromować katalog produktów.

WAŻNE: Aby stworzyć kampanię za pomocą kreatora konieczna jest integracja konta reklamowego z SALESmanago. Po więcej informacji kliknij tutaj >>

Aby promować katalog produktów przejdź do zakładki Social Media → Utwórz kampanię Facebook i wybierz opcję: Promuj katalog produktów.

cat0-pl


USTAWIENIA

cat1-pl

[1] Status kampanii – tym przełącznikiem możesz włączać i wyłączać kampanię. Aby kampania została aktywowana wybierz opcję „ON”.

[2] Nazwa – wybierz nazwę kampanii,

[3] Konto biznesowe – wybierz konto biznesowe, którego będziesz używać przy tworzeniu tej kampanii,

[4] Konto reklamowe – wybierz konto reklamowe, którego będziesz używać przy tworzeniu tej kampanii,

[5] Grupa odbiorców – wprowadź grupę odbiorców tej kampanii (custom audience),

[6] Katalog produktów – wpisz nazwę katalogu, który chcesz wypromować

[7] Facebook Pixel – podaj kod monitorujący Pixel


BUDŻET

cat2-pl

Podstawowe ustawienia

[1] Budżet – maksymalna kwota, którą chcesz wydać na promocję katalogu. W przypadku wyboru budżetu dziennego, wprowadzona kwota będzie stanowić maksymalną kwotę wydawaną codziennie. W przypadku wyboru budżetu całkowitego, wprowadzona kwota będzie stanowić maksymalną kwotę wydaną w całym okresie wyświetlania tego zestawu reklam.

[2] Harmonogram – Twój zestaw reklam będzie realizowany w sposób ciągły od dziś lub w wybranym przez Ciebie okresie.

Zaawansowane ustawienia

[3] Optymalizacja pod kątem wyświetlania reklamy – Wybierz sposób wyświetlania reklam użytkownikom na podstawie oczekiwanego celu. Przykład: jeśli wybierzesz optymalizację pod kątem kliknięć linku, reklama zostanie wyświetlona w taki sposob, żeby uzyskać możliwie największą liczbyę kliknięć linku w reklamie, przy możliwie najniższym koszcie.

[4] Kwota oferty (Automatyczna Ręczna) – Kwota stawki określa efektywność optymalizacji wyświetlania reklamy. Stawka jest porównywana w aukcji ze stawkami innych reklamodawców, którzy chcą dotrzeć do tych samych grup docelowych odbiorców. Kwotę można dopasować ręcznie lub pozwolić systemowi facebook wybrać optymalną kwotę.

[5] Termin naliczania opłat – Wybierz akcję kontaktu, za którą chcesz płacisz. W przypadku wielu celów optymalizacji zapłacisz za każde wyświetlenie reklamy. Niektóre cele optymalizacji umożliwiają także wybieranie między wyświetleniami, a działaniami (takimi jak kliknięcia linku lub aktywność dotycząca posta).

[6] Planowanie wyświetlania reklam – Możesz zaplanować wyświetlanie reklam o określonych godzinach i w konkretne dni tygodnia.

[7] Typ wyświetlania – Wybierz wyświetlanie standardowe lub przyspieszone. Wyświetlanie standardowe jest zalecane dla większości reklamodawców. Wyświetlanie przyspieszone może być przydatne do promowania nadchodzących wydarzeń i szybkiego docierania do grupy odbiorców. Wyświetlanie przyspieszone wymaga ręcznego ustalania kwoty oferty.


REKLAMA

cat3-pl

Podstawowe ustawienia

[1] Format – wybierz format reklamy: Pojedynczy obraz, lub Karuzela. Format karuzelowy pozwala prezentować wiele produktów w następujących po sobie kartach. Reklamy w formacie nie kosztują więcej od reklam w postaci pojedynczych obrazów lub nagrań wideo.

[2] Dodaj kartę na końcu ze zdjęciem profilowym strony

[3] Adres URL

[4] Tekst – Treść reklamy

[5] Nagłowek – Tekst nagłówka będzie wyświetlany w zróżnicowany sposób zależnie od umiejscowienia reklamy. Sprawdź podgląd, aby upewnić się, że nagłówek wygląda zgodnie z oczekiwaniami w określonych umiejscowieniach.

[6] Opis – Opis linku w umiejscowieniach to dodatkowy tekst służący do podkreślenia, dlaczego warto odwiedzić Twoją witrynę.

[7] Fanpage – strona na facebooku, do której chcesz stworzyć reklamę

[8] Zestaw produktów – zestaw produktów, dla którego chcesz stworzyć reklamę

WSKAZÓWKA: Przycisk Dodaj pole pozwala wstawić dostosowujący się kod w wybrane miejsce. Np. jeśli kod {{product.description}} znajdzie się w polu nagłówka, to wyświetlająca się reklama w miejscu kodu będzie mieć opis reklamowanego produktu.

Zaawansowane ustawienia

[9] Wezwanie do działania – wybierz jaki napis ma pojawić się na przycisku call to action na reklamie

[10] Podgląd

Żeby zakończyć pracę nad tą kampanią naciśnij przycisk Zapisz w prawym dolnym rogu ekranu.