Kreator: Pop-up/Exit pop-up Zaawansowany

Zaawansowany kreator pop-up jest narzędziem służącym do tworzenia formularzy pop-up oraz exit pop-up.

Pop-up to pojawiające się okienko w przeglądarce internetowej, które zawiera określone treści. SALESmanago wykorzystuje je jako formularze kontaktowe, tym samym zamieniając pop-upy na sposób do generowania leadów w obrębie własnej strony internetowej.

Exit pop-up  to okno pojawiające się w momencie, kiedy użytkownik chce przejść na inną stronę lub chce zamknąć stronę przeglądarki, czyli w momencie wyjechania kursorem myszy poza obszar witryny.

Dzięki temu zaawansowanemu kreatorowi stworzysz dowolny pop-up i zmodyfikujesz wszystkie jego opcje.

Korzyści:

  • gotowe narzędzie do pozyskiwania kontaktów na stronie internetowej
  • możliwość tworzenia własnych szablonów w nowoczesnym kreatorze drag&drop lub w edytorze HTML

 

Aby stworzyć pop-up w kreatorze zaawansowanym przejdź do

LEAD GENERATION => POP-UP / EXIT POP-UP


Spis treści

  1. Rozpocznij pracę
  2. Wybierz typ pop-upu
  3. Wprowadź podstawowe ustawienia 
  4. Stwórz pop-up w kreatorze Drag&Drop
  5. Stwórz pop-up w edytorze HTML
  6. Stwórz Thank you page lub przekieruj na inną stronę
  7. Podgląd i ustawienia
  8. E-mail potwierdzający
  9. Opcje
  10. Końcowe ustawienia
  11. Dodaj kodu pop-upu na stronę

Rozpocznij pracę

Kliknij Stwórz nowy + , aby stworzyć nowy popup.

Wybierz zaawansowany kreator.

Jeśli chcesz stworzyć Ekspresowy Pop-up/Exit pop-up więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj.

Jeśli chcesz stworzyć Pop-up z grafiką więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj.


2. Wybierz typ pop-upu

[1] Standardowy pop-up.

[2] Exit pop-up – pop-up, który będzie wyświetlany podczas próby zamknięcia strony internetowej.

Zarówno w przypadku standardowego pop-upu jak i exit pop-upu musisz przejść przez podobne ustawienia.


3. Wprowadź podstawowe ustawienia 

[1] Nazwa pop-upu – wprowadź nazwę identyfikującą pop-up w systemie.

[2] Wybierz głównego właściciela nowych kontaktów – podaj adres e-mail użytkownika systemu, który zostanie głównym właścicielem kontaktów pozyskanych poprzez tworzony pop-up.

[3] Wprowadź swój Google Analytics ID – możesz podać swoje Google Analytics ID, żeby otrzymywać statystyki na temat utworzonego pop-upu w swoim panelu Google Analytics. Żeby znaleźć swoje ID, zaloguj się do swojego konta Google Analytics i w kolumnie Account wybierz konto z rozwijanej listy. Następnie wybierz usługę z listy w kolumnie Property i kliknij Tracking Info → Tracking Code.

[4] Współdzielenie pop-upu – oznacz tę opcję, jeśli chcesz dzielić ten pop-up z innymi użytkownikami w systemie;  Więcej informacji znajdziesz tutaj.

[5] Stwórz pop-up w kreatorze Drag&Drop – wybierz tę opcję, aby w łatwy sposób dostosować wygląd formularza.

[6] Stwórz pop-up w edytorze HTML – wybierz tą opcję, aby wyświetlić edytor HTML.


4. Stwórz pop-up w kreatorze Drag&Drop

Zacznij od wybrania struktury swojego pop-upu. Szablony struktur możesz znaleźć w zakładce Struktura. Następnie przejdź do widżetów, spośród opcji na pasku zakładki możesz wybrać elementy, przeciągać je z menu i upuszczać w wybranym miejscu.  Możesz dowolnie wstawiać, przesuwać modyfikować i usuwać elementy.

Przeczytaj o ustawieniach widżetu formularza zapisu

Kliknij  aby wyświetlić dodatkowe ustawienia zawartości strony:

[1] Kolor tła – w tym miejscu możesz wybrać dowolny kolor tła lub pozostawić to pole puste, jeśli chcesz by tło pozostało przezroczyste

[2] Szerokość strony – za pomocą suwaka możesz dopasowywać szerokość strony w pikselach, przy czym należy pamiętać, że taka zmiana może zmienić wygląd wcześniej ustawionych elementów

[3] Responsywnie przenoś kolumny w dół jeśli szerokość ekranu będzie niższa niż – w tym miejscu możesz ustawić przy jakieś szerokości w pikselach niemieszczące się elementy zostaną responsywnie przeniesione niżej

[4] Adres URL obrazka – w tym polu możesz wkleić adres URL, na który zostanie przekierowany użytkownik po kliknięciu w obrazek umieszczony na pop-upie

[5] Kolor strony – w tym miejscu możesz ustawić kolor strony

 


5. Stwórz pop-up w edytorze HTML

Możesz wkleić gotowy szablon pop-up lub stworzyć go od zera używając HTML.

W przypadku, gdy chcesz samodzielnie stworzyć pop-up za pomocą edytora kodu html należy pamiętać, że aby nadać pożądany wygląd należy wykorzystać style CSS. Jest to język służący do opisu formy prezentacji. Poprzez CSS możesz ustawiać takie parametry jak: rozmiar, grubość, kolor czy krój czcionki, kolor tła, odstępy między elementami.

Kod CSS należy umieścić w sekcji head (<head>) pomiędzy znacznikami <style> a </style>. Wykorzystanie CSS w ten sposób zamiast zapisu liniowego daje nam wiele możliwości, między innymi: uzyskujemy czytelny kod, te same deklaracje możemy wykorzystać kilkukrotnie poprzez grupowanie ich w klasy.


6. Stwórz Thank you page lub przekieruj na inną stronę

Po wypełnieniu formularza, kontakt zostanie przekierowany do strony z podziękowaniem za jego wypełnienie, strona jest wyświetlana w miejsc. Takie powiadomienie możemy zaprojektować, wybrać jeden z dostępnych szablonów lub ustawić przekierowanie na inną stronę.

[1] Stwórz nowy Thank you page – wybierz tę opcję, aby użyć kreatora Drag&Drop w celu dostosowania wyglądu i struktury Thank you page

[2] Przekieruj na inną stronę – wybierz tę opcję, jeśli chcesz skorzystać z istniejącego już landing page lub podać adres URL, na który zostanie przekierowany klient.

Po ustawieniu Thank you page lub przekierowania kliknij Dalej.


7. Podgląd i ustawienia

W podglądzie możemy przetestować czy formularz działa poprawnie, a strona z podziękowaniem wygląda jak powinna.

 

 

Następnie należy przejść przez ustawienia.

Ustawienia okna pop-upu:

[1] Ustal wysokość okna pop-upu w pikselach.

[2] Ustal szerokość okna pop-upu w pikselach.

[3] Ustal kolor tła okna pop-upu.Zaznacz opcję ustaw przezroczysty kolor tła lub wybierz kolor z palety kolorów.

[4] Ustal kolor ramki okna pop-upu. Zaznacz opcję ustaw przezroczysty kolor ramki lub wybierz kolor z palety kolorów.

Ustawienia wyświetlania pop-upu:

[5] Ustaw odstęp od górnej krawędzi strony w pikselach. Zaznacz opcję Przewijaj stronę wraz z pop-upem (fixed position), jeśli chcesz, aby pop-up nie przemieszczał się na stronie w przypadku przewijania.

[6] Ustaw odstęp od lewej krawędzi strony w pikselach  lub wybierz opcję center, aby umieścić pop-up na środku ekranu.

[7] Przyciemnij stronę za pop-upem – użyj suwaka, aby ustawić przyciemnienie strony od najjaśniejszego 1 do najciemniejszego 9.

Ustawienia obrazka zamykającego:

Domyślnym obrazkiem zamykającym jest krzyżyk w prawym górnym rogu. Możesz to jednak dowolnie modyfikować i wprowadzić własną grafikę.

[8] URL obrazka zamykającego – podaj URL wybranej grafiki, która zastąpi domyślny obrazek zamykający.

[9] Ustal wysokość obrazka zamykającego w pikselach

[10] Ustal szerokość obrazka zamykającego w pikselach

[11] Ustal przesunięcie w pionie obrazka zamykającego względem prawego górnego rogu ramki pop-upu.

[12] Ustal przesunięcie w poziomie obrazka zamykającego względem prawego górnego rogu ramki pop-upu.

Możesz na bieżąco śledzić zmiany w okienku podglądu. Jeżeli wszystko się zgadza należy kliknąć Dalej.


8. E-mail potwierdzający

W następnych dwóch krokach skonfiguruj automatyczną wiadomość dla kontaktów, które podały dane kontaktowe w formularzu. Ta wiadomość ma na celu potwierdzić zapis kontaktu do bazy.

Przeciągaj wybrane elementy wiadomości potwierdzającej za pomocą drag&drop. W każdym e-mailu potwierdzającym musi znaleźć się link potwierdzający subskrypcję $opt-in$. Można go przeciągnąć jako widżet do formularza bądź podlinkować dowolne słowo. Jest to konieczna czynność, ponieważ bez tego klient nie potwierdzi subskrypcji.

Kliknij  aby wyświetlić dodatkowe ustawienia szablonu, w których możesz zmienić kolor i przezroczystość tła oraz szerokość.

Po stworzeniu e-maila potwierdzającego wybierz Dalej.


9. Opcje

[1]  Nadaj tag pozyskanym kontaktom – jeżeli kontakt wypełnił formularz to może zostać do niego automatycznie przypisany tag. Należy wpisać nazwę tagu, jaki chcemy aby został przypisany do kontaktu po wypełnieniu formularza.

[2] Dodaj tag kontaktom, które potwierdziły adres e-mail – jeżeli kontakt potwierdził subskrypcję w formularzu to może zostać do niego automatycznie przypisany tag. Należy wpisać nazwę tagu, jaki chcemy aby został przypisany do kontaktu po potwierdzeniu subskrypcji.

Te ustawienia są opcjonalne.

WAŻNE: Rekomendujemy wprowadzanie tagów, które będą definiować miejsce pozyskania kontaktów. Jest to przydatne na przykład przy generowaniu Analityki Lead Generation gdzie należy podać źródło pozyskania kontaktów.

[3] Wyślij powiadomienie, gdy kontakt wypełni formularz znajdujący się w pop-up – Zaznacz opcję Poinformuj właściciela kontaktu, jeśli chcesz, aby właściciel kontaktu otrzymał powiadomienie o nowym kontakcie.

Po ustawieniu opcji kliknij Dalej.


10. Końcowe ustawienia

 

[1] Aktywny opcja aktywacji i dezaktywacji pop-upu

[2]  Wyświetlaj pop-up na stronach – pole do zamieszczenia adresów URL, na których będzie wyświetlał się pop-up oraz tych na których pop-up nie będzie aktywny. Maksymalna liczba znaków w tym polu to 255.

W tym miejscu możesz również zaznaczyć jeden z dwóch checkboxów:

  • Wyświetlaj tylko na stronie głównej
  • Wyświetlaj na wszystkich podstronach z wykluczeniem strony głównej

[3] Kto powinien widzieć pop-up – w tym miejscu możesz wybrać grono odbiorców formularza. Można wybrać między anonimowymi i zidentyfikowanymi kontaktami. Ale można też zaadresować formularz pop-up do wszystkich kontaktów.

[4]  Kiedy wyświetlać pop-up opcja służąca do ustawienia czasu wyświetlania pop-upu lub exit pop-upu:

WAŻNE: Jeśli użytkownik wypełnił już formularz i dołączył do bazy Twoich kontaktów, ustawiony pop-up nie  pojawi się ponownie.

[A] Wyświetlaj pop-up – określ kiedy chcesz, aby pop-up został wyświetlony:

  • Zawsze – pop-up wyświetlać się będzie dla wszystkich kontaktów niezależnie od ilości wizyt i odsłon.
  • od: X do: Y – pop-up będzie wyświetlony w stosunku wybranej ilości przejrzanych stron (każda odwiedzona strona podczas wizyty liczy się jako nowa odsłona) do określonej ilości odsłon. Analogicznie zasada działa z wizytami. Pamiętaj, że jedna wizyta liczona jest co 3h.
    Np. Wybierzmy opcję wyświetlaj pop-up od 2-5 wizyty. Pop-up wyświetlał się będzie przy 2, 3, 4 i 5 wizycie, chyba, że użytkownik wcześniej wypełni formularz.

UWAGA:  Po rozpoczęciu nowej wizyty (po upłynięciu 3h od poprzedniego wejścia na stronę) odsłony są liczone od początku.

[B] Wyświetlaj regularnie co – wyświetlaj pop-up co określoną ilość wizyt lub odsłon:

  • Wizyty – wprowadź, ile razy kontakt ma odwiedzić stronę, aby wyświetlił mu się pop-up/exit pop-up. Nowa wizyta liczona jest po 3h nieaktywności kontaktu na stronie.
  • Odsłony – wprowadź, ile razy kontakt ma odświeżyć stronę, aby wyświetlił mu się pop-up/exit pop-up. Odsłona liczona jest jako każde przeładowanie, odświeżenie strony.

[C] Po zamknięciu pop-upu nie pokazuj ponownie – jeśli użytkownik zamknie pop-up nie pokaże się on, aż do następnej jego wizyty na stronie.

[D] Pokaż pop-up z opóźnieniem czasowym – pop-up zostanie wyświetlony po upływie wybranej ilości sekund od wejścia użytkownika na stronę.


Dodaj kod pop-upu na stronę

[1] Pobierz kod – kliknij, aby wyświetlić kod do umiejscowienia na stronie internetowej. Otworzy się okno z kodem pop-up do skopiowania i umieszczenia na stronie (patrz poniżej).

[1] Twój kod pop-up – wklej ten kod na swojej stronie przed sekcją <body/>. Wystarczy, że zrobisz to raz – później każdy pop-up wyświetla się poprzez aktywacje i dezaktywacje. Możesz używać tego samego kodu na wielu stronach.

[2] Wyświetlaj pop-upy tylko w oknach szerszych niż x pikseli – możesz ograniczyć wyświetlanie pop-upów do ekranów o określonym rozmiarze. Skorzystaj z tej opcji, jeśli uznasz, że wyświetlenie pop-upu na małym ekranie (np. smartfona) może utrudnić użytkownikom korzystanie ze strony.

Na koniec kliknij Skopiuj do schowka i wrzuć kod na stronę. Od tego momentu pop-upy będą na niej aktywne.

WAŻNE: Jeden kod umożliwia działanie wszystkim pop-upom na danej stronie, więc przy tworzeniu kolejnych pop-upów na tę stronę nie musisz umieszczać na niej kodu ponownie.

Jeżeli potrzebujesz więcej informacji na powyższy temat skontaktuj się z nami: support@salesmanago.com +48 533 600 808
Luty 02 2024 Marzec 12 2024