Konfiguracja wiadomości z potwierdzeniem subskrypcji

Formularze, pop-upy i sidebary dostępne w systemie SALESmanago działają w trybie double opt-in, czyli wymagają obowiązkowego potwierdzenia subskrypcji przez użytkownika. Po wypełnieniu przez niego formularza system wysyła mail z prośbą o kliknięcie w link potwierdzający – dopiero wtedy jest możliwe wysyłanie na taki adres korespondencji mailowej. Double opt-in pozwala zachować higienę bazy danych, jest również nakazany obowiązującymi w Polsce przepisami.

Standardowo wysyłana jest wiadomość skonfigurowana domyślnie dla wszystkich formularzy:

Kliknięcie w link potwierdzający przenosi użytkownika na standardową stronę z potwierdzeniem:

Wiadomość z potwierdzeniem można dostosować do własnych potrzeb.

Podstawowa forma konfiguracji tej wiadomości pozwala na użycie w niej wybranego konta wysyłkowego, ustalenie własnego tematu i treści wiadomości oraz strony na którą przekierujemy użytkownika po kliknięciu w link.

Dane te podaje się przy tworzeniu formularza:

– wybieramy konto wysyłkowe,  z którego mają być wysyłane wiadomości z potwierdzeniem. Do wyboru mamy standardowe konto info@salesmanago.pl lub dowolne z kont skonfigurowanych przez nas samych [1]

– wpisujemy temat wiadomości potwierdzającej. [2]  Uwaga: niewypełnienie tego pola spowoduje, że wiadomości nie będą miały żadnego tematu! W temacie możemy używać personalizacji, wyświetlając przykładowo imię kontaktu. Dowiedz się więcej o możliwościach personalizacji tematu

– Treść wiadomości potwierdzającej.  W samej wiadomości znajdzie się ona między nagłówkiem a linkiem do potwierdzenia. [3] W treści wiadomości również możemy używać personalizacji – w podanym przykładzie jest to imię odmienione w wołaczu. W treści można używać znaczników HTML oraz stylów CSS inline.

– Wybieramy stronę na którą ma zostać przekierowana osoba po kliknięciu. [4] Możemy podać URL strony, lub wybrać jedną z landing pages stworzonych w systemie. Dowiedz się więcej o landing pages

– Wybieramy treść linku potwierdzającego – tekst w który klikamy aby potwierdzić subskrypcję [5]

– Opcjonalnie możemy wysłać na swój adres email wiadomość alert informujący o wypełnieniu formularz. [6] Alert zawiera najważniejsze informację o kontakcie. W polu „Szablon powiadomienia” podajemy temat alertu.

Wiadomość, jaka przychodzi do nas po wypełnieniu tych pól może wyglądać tak:

Opcjonalny alert wysyłany na nasz adres email:

Sprawdź jak przygotować własny szablon potwierdzenia >>

Jeżeli potrzebujesz więcej informacji na powyższy temat skontaktuj się z nami: bok@salesmanago.pl +48 533 600 808