Kalendarz Marketingowy

Kalendarz Marketingowy SALESmanago jest prostym, funkcjonalnym narzędziem służącym do organizacji pracy nad kampanią marketingową.

Funkcje kalendarza są przydatne na każdym etapie kampanii, łatwe do opanowania i intuicyjne w obsłudze. Można w nim wyświetlać i zaplanować działania, a także ustawiać mailingi.

kalendarz_pl_crop


JAK KORZYSTAĆ Z KALENDARZA MARKETINGOWEGO

Interfejs kalendarza wyświetla zaplanowane działania na dany dzień. Zaczniemy od podstawowych funkcji.

Widok można przełączać na miesiąc/tydzień/dzień przyciskami monthweekday_pl lub le-meme-arrows i w ten sposób wyświetlić działania zaplanowane na wybrany okres czasu.

Znajdują się tu też dwa przyciski – Odśwież refreshaktualizuje wyświetlany ekran i Ustawieniacogw których można określić jakie [1] typy zaplanowanych działań chcemy w danym momencie wyświetlać, albo filtrować [2] działania należące do konkretnego użytkownika systemu. Domyślnie wyświetlane są wszystkie elementy.

details_cog-pl


WSKAZÓWKA:
 Nowe terminy pojawią się w kalendarzu po odświeżeniu


ZARZĄDZANIE ZAPLANOWANYMI DZIAŁANIAMI

Zaplanowane działania są wyświetlane w postaci etykiet.

tag

Kalendarz wyświetla trzy typy zaplanowanych działań: mailing, import I exportNa etykietach działań widać ikony oznaczające typ, dokładną godzinę oraz opis.

orinwillcomethethingsthatcreep

WSKAZÓWKA: Żeby wyświetlić szczegółowy opis zaplanowanego działania kliknij na etykietę. Pojawią się opcje wyświetlenia szczegółów dontfallasleep i usunięcia działania cross Działań export/import nie można usunąć z poziomu kalendarza.

W oknie szczegółów można zapoznać się z szczegółami na temat wydarzenia, lub akcji, odpowiednio do ich rodzaju.

Przykładowe okno szczegółów dla eksportu:

  • Data rozpoczęcia [1] i zakończenia [2] eksportu,
  • autor eksportu [3],
  • zakres danych [4],
  • informacje o tym czy eksportowano szczegóły [5] i tagi [6] kontaktów,
  • lista kontaktów wyeksportowanych [7] i wykluczonych [8].

Z tego okna można też przejść do [9] Repozytorium.

details_gray-pl

Przykładowe okno szczegółów dla mailingu: 

  • Datę utworzenia [1] i wysyłki [2],
  • nazwa wiadomości [3],
  • statystyki open rate [4], click through rate [5], click through open rate [6],
  • ilość wypisanych kontaktów [7], adresatów [8], wysłanych emaili [9],
  • ilość zwrotek miękkich [10] i twardych [11]
  • ilość zgłoszeń wiadomości jako spam [12], wiadomości niewysłanych [13] i odfiltrowanych [14].

details_green-pl

Przykładowe okno szczegółów dla importu:

  • Ilość znalezionych rekordów [1],
  • ilość kontaktów zaimportowanych [2], zaktualizowanych [3], błędnych [4], powielonych [5],

Przycisk Szczegóły [6] przenosi do analityki importów.

details_blue-pl

PLANOWANIE MAILINGU W KALENDARZU MARKETINGOWYM

Bardzo przydatną funkcją kalendarza jest Zaplanuj, pozwala ona ustawiać mailingi, które system sam wyśle w
wybranym momencie. Dostęp do tej funkcji można uzyskać klikając zielony, rozwijany pasek po prawej stronie ekranu.

Ikonkę mailing należy przeciągnąć i upuścić na wybranym dniu.

Otworzy się okno opcji, w którym można określić następujące szczegóły:

  • Datę i godzinę [1] rozpoczęcia i zakończenia,
  • Grupę adresów [2], które mają otrzymać wiadomość,
  • Używany szablon email [3],
  • Temat wiadomości [4],
  • Konto wysyłkowe [5],
  • Opcję automatycznego określenia optymalnego czasu wysyłki [6] (domyślnie odznaczona),
  • Określenie daty i godziny tej wysyłki [7],
  • Wybrane kontakty [8] (można określić przez imię, numer telefonu, tag, adres email etc.)
  • Wykluczone kontakty [9] (można określić przez imię, numer telefonu, tag, adres email etc.)
  • Filtrowanie Zaawansowane [10],
  • Podgląd wiadomości [11].
WAŻNE: Planowane mailingi trafiają na serwer wysyłkowy już w momencie wpisania do harmonogramu. Zmiany wprowadzone w późniejszym terminie nie zadziałają wstecz. Dowiedz się więcej o planowaniu i zmienianiu kampanii email >>
details_shark-pl
Dwa ostatnie pola mają przypisane po 4 przyciski. insert_taginsert_funnelinsert_mailinginsert_contact
Można nimi włączać dodatkowe kryteria dla pól wybranych/wykluczonych kontaktów.
insert_tag – Pozwala dodać tagi (otwiera się dodatkowe okno z wyszukiwarką tagów).
details_tag-pl
insert_funnel – Pozwala dodać lejki sprzedażowe (otwiera się dodatkowe okno z wyszukiwarką lejków, można wybrać konkretny etap)
details_funnel-pl
insert_mailing – Pozwala dodać adresatów z innych mailingów (otwiera się okno z użytymi maillingami posortowanymi na listy)
details_emailing-pl
insert_contact – Pozwala dodać zdefiniowaną grupę kontaktów
Ostatnie opcja w tym oknie to Filtrowanie Zaawansowane custom_filtering-pl, która pozwala filtrować adresatów na podstawie wybranych kryteriów – po szczegółach [1], albo scoringu [2].
details_custom-pl

WSKAZÓWKA: Edytowaną wiadomość można podejrzeć przy pomocy funkcji Podgląd – wystarczy kliknąć w miniaturę w górnym prawym rogu okna. Otworzy się nowe okno przeglądarki z podglądem treści edytowanej wiadomości. 
.

aby otrzymywać
newsletter

Śledź nas