Integracja Viber (Infobip)

Chcąc spełnić najwyższe oczekiwania naszych klientów wprowadziliśmy moduł Mobile Marketing 2.0 wraz z funkcją wysyłania wiadomości tekstowych. Zintegruj i używaj dowolną liczbę bramek i komunikatorów w różnych kanałach komunikacji bez żadnych ograniczeń. Zobacz jak zintegrować komunikator Viber w panelu Integracja kont i zacznij korzystać z możliwości Mobile Marketingu 2.0 już dziś!

Aby przejść do integracji komunikatora Viber należy przejść do

Mobile Marketing => Integracja kont => Viber


Spis treści

  1. Integracja Viber
  2. Ustawienia integracji

1. Integracja Viber

Viber to komunikator, oraz aplikacja do prowadzenia rozmów telefonicznych na smartfony oraz komputery. Posiada ponad 100 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie z ponad 280 milionów użytkowników zarejestrowanych globalnie. Umożliwia on przesyłanie wiadomości tekstowych, obrazów, video na różne platformy, a także oferuje połączenia głosowe w takich systemach jak: iOS, Android, Windows Phone. Integracja z Viberem umożliwi Ci przesyłanie wiadomości reklamowych, urodzinowych, wysyłkę wiadomości tekstowych z Workflow, oraz z Reguł Automatyzacji.

Aby przejść do integracji z komunikatorem Viber najpierw musisz stworzyć konto w systemie operatora wysyłek – obecnie SALESmanago oferuje jednego operatora – Infobip. 

[1] Nazwa integracji konta – wybierz nazwę dla danej integracji konta, którą potem możesz znaleźć i edytować w szczegółach integracji komunikatora.

[2] Login – login do Twojego konta w systemie Infobip, którego użyłeś przy rejestracji.

[3] Hasło –  hasło do Twojego konta w systemie Infobip, którego użyłeś przy rejestracji.

[4] API key –  unikalny identyfikator służący do uwierzytelnienia użytkownika wystawiony przez system operatora, dzięki któremu możliwa jest integracja z SALESmanago, a co za tym idzie wysyłka wiadomości z naszego systemu. Możesz wygenerować nowe API Key w systemie Infobip.

Swój API Key odnajdziesz po zalogowaniu pod tym linkiem.

WAŻNE: Autoryzacji integracji możesz dokonać podając [2] Login i [3] Hasło do swojego konta na infobip, lub podając [4] API key. System SALESmanago preferuje użycie API key.

[5] URL – unikalny adres URL powiązany z Twoim kontem w Infobip. Wymagany URL wygenerujesz pod tym linkiem.

[6] Nadawca – identyfikator w systemie Infobip dla konkretnego numeru telefonu, z którego odbywa się wysyłka wiadomości tekstowych. Aby odnaleźć systemową nazwę nadawcy przejdź ze strony głównej do Apps, a następnie Numbers

WAŻNE: Nazwa nadawcy wyświetli się Twoim kontaktom jako adresat wysyłki.

[7] Domyślny prefix numeru telefonu – jeśli numer telefonu składa się z 9 lub mniej znaków, domyślnie zostanie do niego dodany prefix.

[8] Standardowy tekst na przycisku z linkiem – Viber pozwala na wysyłanie w wiadomości jednego linka, który będzie wyświetlany pod przyciskiem. 

Zdefiniuj domyślną treść przycisku dodawaną, gdy do wiadomości zostanie załączony odnośnik do strony, który pojawi się na przycisku w każdej Twojej wiadomości wysłanej kanałem komunikacyjnym Viber. Np.: 

[9] Pozwól na znaki diakrytyczne – Viber zezwala na użycie znaków diakrytycznych w wiadomościach tekstowych. Możesz zaznaczyć checkbox, aby dozwolone było ich użycie w oknie treści. Znaki diakrytyczne to np. ę, ż, ä, ü, ß oraz emotikony.

[10] Skracaj linki w wiadomościach – automatycznie skracaj linki, aby zmniejszyć ilość wykorzystanych znaków przez operatora wysyłki.

[11] Aktywuj – aktywuj swoją integrację i wysyłaj od razu wiadomości tekstowe z komunikatora Viber.

[12] Zapisz – po wprowadzeniu wszystkich danych kliknij przycisk “Zapisz”, aby potwierdzić integrację. 


2. Ustawienia integracji

Po integracji w panelu masz możliwość zmiany ustawień podstawowych swojej integracji.

[1] Edytuj – Kliknij przycisk, a przejdziesz do ustawień edycji, które wyglądają identycznie jak dodanie nowego zintegrowanego konta.

[2] Testowa wiadomość – wyślij wiadomośc testową, aby sprawdzić, czy prawidłowo przeprowadziłeś integrację z Infobip, oraz czy Twoja wysyłka odbywa się poprawnie. 

[A] Numer telefonu – podaj numer telefonu z numerem kierunkowym, na który ma zostać wysłana wiadomośc testowa. Pamiętaj, że numer musi znaleźć się w bazie Twoich kontaktów.

[B] Treść wiadomości – wpisz treść wiadomości, w wiadomości testowej nie można używać linków, zdjęć, oraz dodawać produktów ze sklepu.

[C] Wyślij – kliknij przycisk “Wyślij”, aby zatwierdzić wysyłkę wiadomości testowej.

[3] Akcja – wybierz działanie, które chcesz wykonać na wybranej integracji:

  • Dezaktywuj – wyłącz integrację, wysyłka wiadomości kanałem Viber zostanie wstrzymana do momentu aktywacji.
  • Usuń – usuń integrację, wysyłka wiadomości kanałem Viber będzie niemożliwa.
Jeżeli potrzebujesz więcej informacji na powyższy temat skontaktuj się z nami: support@salesmanago.com +48 533 600 808
Luty 02 2024 Marzec 12 2024