Integracja z Facebook – monitoring zdarzeń społecznościowych

SALESmanago daje swoim użytkownikom możliwość monitorowania zdarzeń społecznościowych. Konkretniej dzięki wykonanym akcjom na naszej stronie, poprzez widgety społecznościowe: jak kliknięcie lubię to, skomentowanie, czy wysłanie wiadomości mamy szansę uruchomić dla monitorowanych kontaktów szereg automatyzacji.

Za daną akcję przyznawane są punkty scoringowe, które także można wykorzystać w automatyzacjach.


OPIS INTEGRACJI

[A] Tworzenie aplikacji na stronie Facebook for Developers >>

Aby stworzyć nową aplikację należy przejść na stronę Facebook for Developers, zalogować się przez konto na Facebooku, a następnie wybrać opcję Add a New App. Jeżeli jest to nasza pierwsza aplikacja należy wybrać basic setup.
2

2

Po kliknięciu Facebook Canvas lub jeżeli poprzednio stworzyliśmy już aplikację to pojawi się pop-up z ustawieniami. W tym miejscu należy wprowadzić nazwę aplikacji, kontaktowy adres e-mail oraz wybrać kategorię aplikacji. Po wprowadzeniu ustawień klikamy Create App ID.

1


[B] Upublicznienie aplikacji

Po wprowadzeniu ustawień aplikacja będzie widoczna w zakładce Moje aplikacje. Niewypełnione zielone kółeczko przy nazwie aplikacji oznacza, że aplikacja jest w trybie developerskim i nie jest dostępna dla szerszego grona użytkowników

1

Kolejnym krokiem jest upublicznienie aplikacji dla innych użytkowników. Po kliknięciu na utworzoną aplikację zostaniemy przekierowani do jej szczegółów, w tym miejscu należy wybrać Ustawienia -> Podstawowe.

2

[B1] Privacy Policy URL – aby z aplikacji mogli korzystać wszyscy należy wprowadzić adres URL znajdujący się na serwerze do Polityki Prywatności strony.

[B2] Ikona aplikacji – konieczne jest także dodanie grafiki jako ikony aplikacji w podanych wymiarach (1024×1024).

Po wprowadzeniu tych danych wybierz Zapisz zmiany.

Na końcu należy udostępnić aplikację innym użytkownikom. Przechodzimy w zakładkę Recenzja aplikacji, a następnie aktywujemy ją włączając Tak.

3


[C] Konfiguracja aplikacji

Aby skonfigurować aplikację należy wrócić do ustawień podstawowych. Klikamy Dodaj platformę i wybieramy Strona internetowa.

3

Następnie w rubryce Site URL wprowadzamy adres URL strony, na której chcemy umieścić widżety. Ten sam adres wprowadzamy w miejscu App Domains.

2

Po wprowadzeniu adresu strony klikamy Zapisz zmiany.


[D] Integracja widżetów na stronie

Aby zintegrować widżety na stronie należy w systemie SALESmanago przejść w zakładkę Ustawienia -> Integracje, a następnie w dolnej części ekranu, w ustawieniach wybrać Facebook.

Kopiujemy Kod śledzący zachowania na Facebook i wklejamy na stronę, (na której mają być umieszczone widżety) przed zakończeniem sekcji <body>. Jeżeli kod już istnieje to podmieniamy go na nowy.

W kodzie, w miejscu „YOUR_APP_ID” należy wkleić ID utworzonej aplikacji.

1

2

Kolejnym krokiem jest wybranie widżetu i umieszczenie go na stronie. Poprzez SALESmanago możesz zintegrować:

  • przycisk like
  • przycisk unlike,
  • komentarz,
  • wiadomość.

Na tej stronie https://developers.facebook.com/docs/plugins/comments możesz wybrać konkretny widżet oraz wygenerować dla niego kod do wklejenia na stronie. Po lewej widoczne są dostępne wtyczki, należy wybrać jedną z nich, a następnie wprowadzić jej ustawienia. Na przykładzie widżetu komentarze:

2

[D1] URL to comment on – strona na której widżet będzie się wyświetlał.

[D2] Width – szerokość wyświetlanego widżetu.

[D3] Number of Posts – maksymalna liczba postów jakie będą wyświetlać się na stronie.

Poniżej wyświetla się podgląd wyglądu widżetu.

Po wprowadzeniu ustawień klikamy Uzyskaj kod.

3

Krok 1 – należy wybrać nazwę naszej aplikacji.

Step 2 – kod zawarty w tym punkcie wklejamy pod kodem monitorującym, a nad kodem śledzącym zdarzenia społecznościowe.

Krok 3 – kod zawarty w tym punkcie wklejamy na stronę w miejsce, w którym ma się wyświetlić wtyczka.


Gdzie wyświetlają się informacje o zdarzeniach zewnętrznych związanych z widżetami?

Po przeprowadzeniu poprawnej integracji ze stroną, każda integracja z widżetem zostanie odnotowana w systemie SALESmanago.

Na karcie kontaktu w zakładce Inne:

1

Oraz na stronie startowej systemu w Profile Behawioralne Osób i Firm na Twojej Stronie:

2