E-commerce NextGen – kreator: ramka rekomendacji

Wykorzystując modułu eCommerce NextGen możesz samodzielnie tworzyć ramki rekomendacji, które charakteryzują się całkowicie spersonalizowaną treścią odnoszącą się do zainteresowań każdego kontaktu. Ramki umieszcza się na stronie www w wybranym przez siebie miejscu. Informacje w ramce aktualizowane są w czasie rzeczywistym, dla każdego kontaktu indywidualnie przy każdej wizycie. Podczas tworzenia ramki rekomendacji wybiera się sposób doboru produktów np. produkty, które kontakt oglądał, bądź poprzez kliknięcie zaznajomił się ze szczegółami produktu.

Informacje o produktach zaciągane są z pliku XML Twojego sklepu.

Dowiedz się jak dodać plik XML do systemu>> 

Dowiedz się jak poprawnie przygotować plik XML oraz do czego może on zostać wykorzystany>>

Kreator ramki rekomendacji znajduje się w menu E-COMMERCE -> NAZWA SKLEPU (gdzie podpięty jest moduł NextGen) -> RAMKA REKOMENDACJI.


Na głównym ekranie znajduje się lista wszystkich stworzonych ramek rekomendacji, które w każdym momencie można podglądnąć lub edytować. W celu stworzenia nowej ramki rekomendacji należy kliknąć: NOWA RAMKA REKOMENDACJI.

rr


Kreator ten składa się z dwóch etapów: [A] RAMKA REKOMENDACJI oraz [B] KOD RAMKI

ramka1


[A] RAMKA REKOMENDACJI

Na tym ekranie należy wprowadzić nazwę ramki rekomendacji oraz stworzyć w kreatorze drag&drop samą ramkę poprzez określenie jej szerokości, struktury oraz dodanie dynamicznych rekomendacji produktowych.

ramka rekomendacji

Do wyboru są 4 rodzaje rozmieszczenia informacji wraz ze zdjęciem. Wystarczy przeciągnąć wybrany element na centralną część wiadomości, w celu podejrzenia struktury.

elementy dynamiczne

Ważne: Na etapie tworzenia ramki jedynie określamy sposób doboru danych, które mają zostać zaciągnięte w obrębie jednego pola produktowego. Dodatkowo możemy edytować tekst, jednakże nie należy w pole produktowe wpisywać żadnych dodatkowych danych.

dynamit_1

[1] Ustawienie mechanizmu rekomendacji – po kliknięciu w ten przycisk pojawi nam się okno, gdzie należy ustawić mechanizm rekomendacji.

Z opisu jak coś ma być w środku wyrażenia to:

1

Spośród dostępnych opcji dla jednego produktu można dobrać jeden mechanizm:

  • ostatni kliknięty produkt przez kontakt: czyli produkt, gdzie kontakt zobaczył informację o produkcje na stronie i wszedł w szczegóły, czyli został przekierowany na stronę ze szczegółami produktu (każdy produkt ma osobny adres URL),
  • ostatni oglądnięty produkt przez kontakt: czyli produkt, który kontakt zobaczył na liście produktów, zatrzymał się i przez chwilę zwracał szczególną uwagę na produkt, jednakże nie wchodził bezpośrednio na kartę produktu (czyli nie wszedł na adres URL produktu, tylko dłużej oglądał ten produkt na liście produktów).

UŻYJ CENY PROMOCYJNEJ zaznaczając tę opcję obok podstawowej ceny produktu (która będzie przekreślona), wyświetlona zostanie cena promocyjna.

KOLEJNOŚĆ DOBORU PRODUKTU po tym jak wybierzemy mechanizm doboru określamy np. ostatni kliknięty produkt przez kontakt, wybierając:

  • 1 – będzie to ostatni kliknięty produkt przez kontakt,
  • 2 – będzie to przed ostatni kliknięty produkt przez kontakt,
  • 3 – będzie to trzeci od końca kliknięty produkt przez kontakt (itd…).

Uwaga: wybór cyfry powoduje dokładne określenie, który produkt ma zostać zaciągnięty do wiadomości według wybranego schematu. Należy unikać powielania. Oznacza to, że nie można dać w dwóch polach produktowych np. ostatni kliknięty produkt przez kontakt numer produktu 1. Spowoduje to zaciągnięcie tych samych produktów w dwa pola.

ZAPISZ – swój wybór potwierdzamy kliknięciem w przycisk ZAPISZ.


Po wyborze mechanizmu okno zmienia lekko swój wygląd.

dynamiczny 2

[1] Tekst informacyjny – ten tekst nie będzie wyświetlony w ramce rekomendacji. Jest to tylko informacja dla osoby tworzącej ramkę, aby bez podglądu w produkt było wiadomo jaki mechanizm doboru jest wybrany.

[2] Edycja elementów – elementy znajdujące się w czerwonej ramce możemy edytować, pod względem wielkości, stylu, barwy czcionki, jednakże nie można edytować samego tekstu. W pola tekstu będą zaciągane szczegółowe informacje odnoszące się do treści przypisanych przy produkcie (zakodowanych w xml produktowym) takich jak:

  • brand  marka produktu,
  • name – nazwa produktu,
  • description – opis produktu,
  • price  cena produktu.

Jeżeli nie chcemy, aby w ramce  znajdowała się informacja o np. marce produktu można ten moduł całkowicie usunąć poprzez kliknięcie w przycisk KOSZ.

e-mail dynamiczny 3

WAŻNE: jest to mechanizm tworzenia jednego pola produktowego. W ramce można umieścić dowolną liczę takich pól produktowych. Jedynym ograniczeniem jest ilość miejsca na stronie www.

Po stworzeniu ramki zapisujemy ją i klikamy Dalej.


[B] KOD RAMKI 

kod

Na tym etapie należy określić szerokość oraz wysokość ramki, a następnie skopiować kod i wkleić do na stronę w odpowiednie miejsce.

aby otrzymywać
newsletter

Śledź nas