Analizuj efekty prowadzonych kampanii na podstawie informacji zawartych w zaawansowanej analityce wysłanych wiadomości tekstowych, którą odnajdziesz na naszym nowym Dashboardzie Mobile Marketingu. Sprawdź, które kanały wysyłki są najbardziej efektywne dla Twojego ecommerce: SMS, WhatsApp, czy może Viber?
Aby przejść do Dashboardu Mobile Marketingu należy przejść do
Mobile Marketing => Dashboard
Spis treści
- Analityka wiadomości SMS/WhatsApp/Viber
- Lista wysłanych wiadomości
1. Analityka wiadomości SMS/WhatsApp/Viber
Zupełnie nowy Dashboard Mobile Marketingu to miejsce, z którego podejrzysz analitykę każdej wysłanej oraz zaplanowej wiadomości, oraz sprawdzisz, czy wykorzystywane przez Ciebie kanały komunikacji z klientami spełniają swoje założenia.
Zobacz, jak utworzyć nową wiadomość urodzinową >>
Zobacz, jak wysłać nową wiadomość >>
Po otwarciu panelu na górze strony, pojawi się analityka wysłanych wiadomości. Pamiętaj, że dane mogą się różnić w zależności od zintegrowanych na Twoim koncie kanałów komunikacji.
[1] Wybierz, dla jakiego źródła wysyłki wiadomości chcesz wyświetlić statystyki:
- Wszystkie – wybierz, aby wyświetlić całościowe statystyki wiadomości wysłanych drogą dostępnych, zintegrowanych komunikatorów oraz podpiętych bramek SMS.
- SMS – statystyki dla wiadomości wysłanych z bramek SMS; pamiętaj, że niektóre bramki nie posiadają callbacków – opcji przesyłania informacji o wyniku wysyłki. Oznacza to, że wysłane z tych bramek wiadomości nie zostaną wliczone w statystyki.
- WhatsApp – statystyki dla wiadomości wysłanych przez wcześniej zintegrowany komunikator WhatsApp. Zobacz, jak zintegrować komunikator WhatsApp z systemem SALESmanago >>
- Viber – statystyki dla wiadomości wysłanych przez wcześniej zintegrowany komunikator Viber. Zobacz, jak zintegrować komunikator Viber z systemem SALESmanago >>
[2] Kontakty opt-in – liczba kontaktów, która wyraziła zgodę na otrzymywanie wiadomości drogą SMS/WhatsApp/Viber. Kliknij przycisk „Kto?”, aby wyświetlić pełną listę kontaktów ze statusem opt-in dla źródła wybranego w punkcie [1]. Np. zobacz, które kontakty zapisały się na otrzymywanie wiadomości przez WhatsApp.
[3] Przedział czasowy – możliwość wyboru przedziału czasowego dla wyświetlanych statystyk. Dostępne opcje to: ostatnie 7 dni, ostatnie 30 dni, bieżący miesiąc, poprzedni miesiąc, bieżący kwartał, poprzedni kwartał, bieżący rok, poprzedni rok, ostatnie 12 miesięcy.
[4] Wysłane – liczba wysłanych wiadomości przez wybrane w punkcie [1] źródło. Jeśli wybierzesz opcję Wszystkie, wyświetlone zostaną statystyki dla każdego z komunikatorów.
[5] Dostarczone – liczba dostarczonych wiadomości, które zostały wysłane przez wybrane w punkcie [1] źródło. Jeśli wybierzesz opcję Wszystkie, wyświetlone zostaną statystyki dla każdego z komunikatorów.
[6] Otwarte – liczba otwartych wiadomości, które zostały wysłane przez wybrane w punkcie [1] źródło. Jeśli wybierzesz opcję Wszystkie, wyświetlone zostaną statystyki dla każdego z komunikatorów.
[7] Kliknięte – liczba klikniętych wiadomości, które zostały wysłane przez wybrane w punkcie [1] źródło. Jeśli wybierzesz opcję Wszystkie, wyświetlone zostaną statystyki dla każdego z komunikatorów.
2. Lista wysłanych wiadomości
Dashboard umożliwia Ci również przejrzenie listy wysłanych i zaplanowanych wiadomości ze szczegółami, oraz przejście do analityki danej wiadomości:
[1] Lista wysłanych wiadomości – wysłane i zaplanowane wiadomości dzielą się na 5 podstawowych grup:
[A] Wiadomości masowe – wiadomości wysłane i zaplanowane do grupy kontaktów.
[B] Wiadomości z reguł – wiadomości wysłane i zaplanowane z reguł automatyzacji.
[C] Wiadomości z workflow – wiadomości wysłane i zaplanowane z modułu Workflow.
[D] Wiadomości urodzinowe – wiadomości wysłane i zaplanowane z modułu Mobile Marketing przez funkcję wiadomości urodzinowych.
[E] Wiadomości testowe – wiadomości wysłane jako test.
WAŻNE: Wiadomości wysłane jako test nie wliczają się w zbiorcze statystyki wiadomości.
[2] Filtruj – umożliwia filtrowanie wiadomości i skrócenie ich listy do tych, które:
- zostały wysłane z tego konta
- zostały zaplanowane – dotyczy wszystkich wiadomości poza testowymi
[3] Personalizuj – przycisk umożliwia dowolne ułożenie przez nas elementów tabeli, usunięcie ich, oraz dodanie.
Kliknij przycisk “+”, który pojawi się na pasku z nazwami poszczególnych kafelków, aby je edytować.
[4] Wyszukiwarka – wprowadź całą nazwę wiadomości, bądź jej fragment, aby skrócić listę wysłanych wiadomości do tych poszukiwanych.
[5] Elementy kolumny – pod kafelkami wyświetlają się najważniejsze informacje na temat wiadomości. Dostępne kafelki to:
- Nazwa wiadomości
- Właściciel
- Wysłane
- Data wysłania
- Dostarczone
- Otwarte
- Niedostarczone
- Kanał komunikacji – wyświetlany w formie ikony:
WAŻNE: Przy każdej informacji o ilości wysłanych, dostarczonych oraz otwartych wiadomości widnieje przycisk “Kto?”, dzięki któremu możesz przejść do listy kontaktów ze statusem opt-in, zapisanych do systemu na otrzymywanie wiadomości tekstowych.
[6] Analityka – przejdź do analityki konkretnej wiadomości . Więcej na ten temat znajdziesz tutaj >>
[7] Eksport – eksportuj wiadomości:
[A] Wybierz folder – wybierz folder do którego chcesz eksportować wiadomości.
[B] Wybierz typ – wybierz typ wiadomości, który chcesz eksportować (wiadomości masowe, z reguł, z workflow, urodzinowe, testowe), lub wybierz opcję wszystkie wiadomości.
[C] Wybierz przedział czasowy – określ przedział czasowy z jakiego chcesz eksportować wiadomości.
[D] Ustaw plik jako prywatny – jeśli ustawisz plik jako prywatny, tylko Ty jako jego właściciel będziesz miał do niego dostęp.
[E] Eksport – potwierdź wybrane informacje i rozpocznij eksport wiadomości w tle.