Konfiguracja e-maili cyklicznych

W artykule opisano, jak skonfigurować e-mail cykliczny na platformie SALESmanago.

Na platformie SALESmanago możesz ustawić mailing, który będzie regularnie wysyłany do określonej grupy Kontaktów (np. wybranego segmentu Kontaktów). Może się to okazać szczególnie przydatne np. jeśli chcesz: 

  • wysyłać ankiety badania satysfakcji;
  • przypominać o cyklicznych wyprzedażach;
  • przypominać klientom, że kończą im się twoje produkty;
  • informować Kontakty o nowych produktach i specjalnych ofertach.

Aby skonfigurować e-mail cykliczny, przejdź do:

E-mail Marketing → Lista e-maili → Cykliczne → + Nowy e-mail cykliczny


Spis treści

  1. Podstawowe informacje
  2. Konfiguracja e-maila cyklicznego
  3. Planowanie wysyłki e-maila cyklicznego
  4. Analityka e-maila cyklicznego

1. Podstawowe informacje

Na platformie SALESmanago możesz ustawić mailing, który będzie regularnie wysyłany do określonej grupy Kontaktów (np. wybranych segmentów Kontaktów). Treść e-maili cyklicznych możesz zmieniać wedle potrzeby, podczas gdy ustawienia wysyłki nie będą ulegać zmianie. E-mail cykliczny będzie wysyłany w regularnych odstępach czasu tak długo, jak pozostanie aktywny.

Aby skonfigurować e-mail cykliczny, zacznij od stworzenia wiadomości, którą chcesz regularnie wysyłać. Następnie przejdź do Menu → E-mail Marketing → Lista e-maili  i wybierz zakładkę Standardowe. Znajdź wiadomość na liście, rozwiń menu Akcje, po czym wybierz opcję Wysyłaj cyklicznie [1]:

Nastąpi przekierowanie do ekranu konfiguracji e-maila cyklicznego. Ekran ten jest podzielony na dwie części.

Po lewej stronie ekranu możesz skonfigurować wiadomość cykliczną, definiując wszystkie jej niezbędne ustawienia (opisane w sekcji 2 poniżej).

Po prawej możesz zobaczyć podgląd e-maila wraz z podstawowymi informacjami na jego temat:

[1] Urządzenia – przełączaj się pomiędzy tymi ikonami, aby sprawdzić, jak wygląd e-maila będzie się zmieniać w zależności od urządzenia, na którym e-mail zostanie wyświetlony.

[2] Ustawienia e-maila – tutaj możesz sprawdzić podstawowe ustawienia e-maila: temat, preheader oraz konto wysyłkowe (ustawienia te zostały zdefiniowane w kreatorze, w którym utworzono wiadomość).

[3] Edytuj treść – kliknij tutaj, aby zmodyfikować treść e-maila lub edytować jego ustawienia (temat, preheader i/lub konto wysyłkowe). Po wybraniu tej opcji nastąpi przekierowanie do kreatora, w którym utworzono wiadomość. Tam możesz wprowadzić niezbędne zmiany.

WAŻNE: Jeżeli klikniesz na przycisk Edytuj treść i potwierdzisz wybór, wszelkie zmiany wprowadzone na ekranie konfiguracji zostaną utracone.


2. Konfiguracja e-maila cyklicznego

[1] Aktywny/Nieaktywny – użyj tego przełącznika, aby określić, czy po kliknięciu na Zaplanuj e-mail cykliczny będzie aktywny czy też nie. Domyślnym statusem jest Aktywny.

[2] Nazwa e-maila cyklicznego – wprowadź nazwę, która umożliwi identyfikację nowego e-maila cyklicznego w systemie.

[3] Zmień grupę – rozwiń listę grup e-maili cyklicznych, aby przypisać nowy e-mail cykliczny do istniejącej grupy bądź utworzyć nową grupę. Grupy pozwalają porządkować e-maile na podstawie własnych kryteriów.

[1] Wybierz e-mail do wysyłki – skorzystaj z listy rozwijanej, aby wybrać ukończoną wiadomość, którą chcesz wysyłać cyklicznie. Jeżeli wyboru e-maila dokonano na Liście e-maili, na tym etapie nie musisz już wybierać wiadomości.

Podgląd wybranej wiadomości możesz zobaczyć po prawej stronie ekranu.

[2] Data pierwszej wysyłki – wybierz datę oraz godzinę pierwszej wysyłki e-maila cyklicznego.

[3] Automatycznie dobierz optymalny czas wysyłki dla Kontaktów monitorowanych – kliknij tutaj, jeśli chcesz, aby platforma SALESmanago określała optymalny czas wysyłki wiadomości na podstawie wzorców zachowań poszczególnych Kontaktów. Każdy Kontakt na liście odbiorców otrzyma twój e-mail wtedy, gdy jest najbardziej prawdopodobne, że sprawdzi swoją skrzynkę odbiorczą.

[4] Plan wysyłki – wybierz regułę, zgodnie z którą e-mail cykliczny będzie wysyłany do Kontaktów. Dostępne są dwie opcje:

  • Wysyłaj cyklicznie – wybierz tę opcję, jeśli chcesz, aby e-mail był wysyłany w regularnych odstępach czasu, np. co tydzień lub co miesiąc. Jeżeli zaznaczysz to pole, zobaczysz nowe opcje:

    [A] Częstotliwość wysyłki – określ, w jakich odstępach czasu będzie wysyłany twój e-mail cykliczny.

    [B] Wysyłaj w – określ dni tygodnia, w które e-mail będzie wysyłany, oraz zdecyduj, czy ma być wysyłany w święta. Jeżeli data wysyłki przypadnie na dzień, który wykluczono, e-mail cykliczny zostanie wysłany w najbliższym niewykluczonym dniu.

  • Wysyłaj według daty ze szczegółu – wybierz tę opcję, jeśli chcesz, aby e-mail był wysyłany w zależności od daty zawartej w szczególe. Jeżeli zaktualizujesz szczegół o nowe daty, to kolejne e-maile będą wysyłane na podstawie tych zaktualizowanych dat.

    Jeżeli zaznaczysz to pole, zobaczysz nowe opcje:

    [A] Liczba dni – określ, na ile dni po dacie lub przed datą ze szczegółu będzie następować wysyłka e-maila.

    [B] Po dacie/Przed datą – skorzystaj z listy, aby wybrać, czy e-mail ma być wysyłany przed datą czy też po dacie ze szczegółu.

    [C] Szczegół – podaj nazwę szczegółu, na podstawie którego e-mail będzie wysyłany. Pamiętaj, że w nazwach szczegółów ma znaczenie wielkość liter.


    PRZYKŁAD 1: Przechowujesz daty rocznic ślubu Kontaktów w formie szczegółów. Możesz wysyłać poszczególnym Kontaktom życzenia wraz z propozycjami prezentów na trzy tygodnie przed datą rocznicy ślubu.

    PRZYKŁAD 2: Jesteś wydawcą oferującym kwartalne i roczne prenumeraty dzienników i czasopism. Możesz przechowywać daty wygaśnięcia subskrypcji jako szczegóły Kontaktów i wysyłać Kontaktom ankiety typu Net Promoter Score (NPS) 3 dni po wygaśnięciu ich subskrypcji.

    Jeżeli klient wykupi kolejną subskrypcję, a szczegół zostanie zaktualizowany, e-mail zostanie wysłany ponownie.

[1] Wybór Kontaktów – określ grupę odbiorców twojego e-maila cyklicznego. Wybierz uprzednio zdefiniowany segment lub użyj selektorów, aby wybrać lub wykluczyć grupy Kontaktów. Jeżeli to konieczne, zastosuj odpowiednie filtry.

Dowiedz się więcej o wyborze Kontaktów podczas wysyłki wiadomości >>

Dowiedz się więcej o predefiniowanych segmentach Kontaktów oraz selektorach >>

Dowiedz się więcej o filtrowaniu Kontaktów >>

[2] Przelicz – kliknij tutaj, aby zobaczyć, ile Kontaktów znajdzie się na liście odbiorców na podstawie kryteriów określonych powyżej.

[1] Ustawienia e-maila – tutaj możesz sprawdzić następujące ustawienia e-maila cyklicznego: nazwa, temat, konto wysyłkowe oraz grupa.

[2] Edytuj ustawienia – kliknij tutaj, aby przejść do kreatora, w którym e-mail został stworzony. Tam możesz edytować ustawienia oraz treść wiadomości.

WAŻNE: Jeżeli klikniesz na przycisk Edytuj treść oraz potwierdzisz swój wybór, wszelkie zmiany wprowadzone na ekranie konfiguracji zostaną utracone.


3. Planowanie wysyłki e-maila cyklicznego

Po zdefiniowaniu niezbędnych ustawień nowego e-maila cyklicznego, kliknij na Zaplanuj [1] w prawym górnym rogu ekranu:

Po potwierdzeniu zaplanowany (oraz aktywny) e-mail cykliczny będzie wysyłany do odbiorców określonych w sekcji Wybór Kontaktów, zgodnie z ustawieniami daty i godziny zdefiniowanymi w sekcji Konfiguracja e-maila cyklicznego.

Treść e-maili cyklicznych możesz zmieniać według potrzeb, podczas gdy ustawienia wysyłki pozostaną takie same.

E-mail będzie wysyłany do momentu jego usunięcia lub dezaktywacji. Aby usunąć lub dezaktywować e-mail, przejdź do: Menu → E-mail Marketing → Lista e-maili → zakładka Cykliczne, a następnie kliknij na przycisk Akcje.

Dowiedz się więcej o Liście e-maili >>


4. Analityka e-maila cyklicznego

Aby zobaczyć analitykę e-maila cyklicznego, przejdź do Menu → E-mail Marketing → Analityka e-maili → zakładka Wysłane i znajdź interesujący cię e-mail na liście. Aby szybciej znaleźć daną wiadomość, możesz użyć pola wyszukiwania lub zastosować filtr.

UWAGA: Analityka e-maili cyklicznych pokazuje dane dla wszystkich e-maili wysłanych w ramach mailingu cyklicznego w danym dniu.

Na liście dostępne są następujące podstawowe informacje:

  • temat,
  • data wysyłki,
  • liczba odbiorców (Wysłane),
  • liczba otwarć (Otwarte),
  • liczba kliknięć (Kliknięte),
  • nadawca,
  • współczynnik otwarć (OR),
  • współczynnik klikalności (CTR).

Kliknij na ikonę strzałki, aby rozwinąć pozycję na liście i zobaczyć dodatkowe szczegóły:

Tutaj znajdziesz następujące informacje:

  • e-mail nadawcy,
  • typ wiadomości,
  • nazwa wiadomości,
  • e-mail użytkownika,
  • data utworzenia (kiedy e-mail został utworzony przez nadawcę lub system SALESmanago),
  • miniaturowy podgląd e-maila.

Jeżeli najedziesz kursorem na wybrany e-mail cykliczny, w ostatniej kolumnie zobaczysz przycisk Analityka [1].

Kliknij na ten przycisk, aby zobaczyć szczegółową analitykę wybranej wiadomości.

Dowiedz się więcej o Analityce e-maili >>

Jeżeli potrzebujesz więcej informacji na powyższy temat skontaktuj się z nami: support@salesmanago.com +48 533 600 808
Luty 02 2024 Marzec 12 2024